توجه ویژه مدیریت شهری به تفریحات و سرگرمی بانوان و خانواده‌ها

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر بوشهر گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال دارند و برای داشتن یک خانواده خوب، جامعه آرام و شهر مطلوب باید زیر ساختهای ورزش و تفریحات اختصاصی بانوان فراهم شود.
تصویر توجه ویژه مدیریت شهری به تفریحات و سرگرمی بانوان و خانواده‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، خدیجه گرشاسبی با اشاره به اینکه در شهر بوشهر دو مکان اختصاصی تفریحی و سرگرمی ویژه بانوان وجود دارد گفت: در زمان ورود ما به شورا پلاژ بانوان به دلیل شرایط کرونا تعطیل شده بود و در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و پارک بانوان نیز به نام بانوان اما استفاده عمومی می‌شد.

وی افزود: در ابتدای شورای ششم بهسازی پلاژ بانوان در دستور کار قرار گرفت و فعالیت مجدد خود شروع کرد و رسیدگی به وضعیت پارک بانوان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در راستای توجه بیشتر به اقدامات در حوزه بانوان و خانواده‌ها کمیسیون بانوان و خانواده شورا تشکیل شد نا بتوانیم فعالیت‌های بهتر و منسجم‌تری در این زمینه انجام دهیم.

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورا خاطر نشان کرد: در راستای استفاده اختصاصی بانوان از فضای ورزشی تفریحی با اختصاص اعتبار ساماندهی پارک بانوان در دستور کار قرار گرفت و این پارک هم‌اکنون به صورت اختصاصی در اختیار بانوان قرار دارد.

گرشاسبی با اشاره‌ به امکانات این پارک گفت: سعی کردیم امکانات حداقلی از قبیل زمین چمن مصنوعی برای فوتسال و والیبال، پیست دوچرخه سواری و وسایل ورزشی در پارک ایجاد کنیم تا بانوان ما به راحتی بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی از پیگیری برای احداث یک پارک بانوان و پلاژ بانوان دیگر خبر داد و گفت: نشست‌های متعددی در این مورد برگزار شده و طرح پارک و پلاژ بانوان نیز آماده شده که در سفر ریاست محترم جمهور به بوشهر در نشست با سرکار خانم خزعلی معاونت بانوان ریاست جمهور طرح خدمت ایشان ارائه کردیم با توجه به اینکه اعتبار حداقل ۲۰۰میلیاردی جهت احداث پلاژ و پارک بانوان نیاز است که امیدواریم دولت در این زمینه اعتبار خاصی جهت بانوان بوشهری به شهرداری مرکز استان اختصاص دهد.

گرشاسبی گفت: ایجاد فضاهای تفریحی، فرهنگی و ورزشی برای نشاط، سرگرمی، امنیت روانی بانوان ضروری است و انتظار ما از مدیریت ارشد استان و همه دستگاه‌های متولی توجه ویژه به این امر است.

منبع: ایسنا

561829