زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

کودکان نیازمند مراقبت کامل روحی و جسمی والدین هستند و آموزش خودمراقبتی از اولین و‌ مهم‌ترین امور حمایتی است که بهتر است در سن دو سالگی شروع شود.
ترک تحصیل 25 درصد از دانش آموزان ایرانی؛

با چراغی در دست، به دنبال استعدادهای ایران زمین باشید!

ترک تحصیل 25 درصد از دانش آموزان ایرانی در دوران کرونا، به دلیل عدم دسترسی به گوشی هوشمند در حالی اعلام شد که با توجه به مشکلات اقتصادی فراوانی که جامعه ما با آن روبه رو است، نیازهای آموزشی از الویت بالایی برخوردار نیست. از این رو همیشه موانعی برای ترک تحصیل تعدادی از فرزندان میهن مان در همه دوره ها از تحصیل وجود داشته و دارد.
به بهانه حواشی طرح ممنوعیت گرفتن کارنامه از سوی مادر؛

آزار بارقه هایی از جنسیت زدگی!

آموزش و پرورش با تکذیب خبر ممنوعیت دریافت کارنامه از سوی مادر، اعلام کرد که در صورت جدا نشدن و نداشتن مشکلات قانونی و حضانتی و ...، مادران هیچ ممنوعیتی در گرفتن مدارک تحصیلی فرزندانشان ندارند و اگر موردی هم گزارش شود تخلف است.
جامعه در هفته ای که گذشت؛

سلام روزهای روشن

سرعت یافتن تزریق های واکسن کرونا و ورود محموله های جدید واکسن به کشور موج شادی را در جامعه ایجاد کرده است. از آن سو با نزدیک شدن به ماه مهر، دغدغه تحصیل دانش آموزان و خبرهای پیرامون این موضوع، بر سر تیتر رسانه ها تبدیل شده است.
تمام بیمه شدگانی زن مشمول قانون کار که حداقل ۲۰سال سابقه پرداخت حق بیمه مقرر را قبل از تاریخ تقاضای بازنشستگی پرداخته باشند و سن آنها ۴۲ سال تمام باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.
نماینده مجلس یازدهم درخصوص حضور زنان در کابینه دولت گفت: انتظارها از دولت سیزدهم برای انتخاب زنان در جایگاه‌های مدیریتی بیشتر بود، باید دیدگاه ها نسبت به حضور اجتماعی بانوان به صورت واقعی تغییر کند .
برای دریافت وام ازدواج نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نیست و فرآیند آن همچون قبل از طریق سامانه مربوطه‌ که بانک مرکزی تعبیه کرده است، انجام می‌شود.
رئیس بهزیستی قرچک گفت: در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ میزان مرگ و میر به دلیل خودکشی افزایش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد پیک‌های متعدد کرونا در این زمینه چه میزان تاثیر داشته است.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران گفت: : سال گذشته سند ارتقا وضعیت زنان استان تهران در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شد و به عنوان اولین اقدام در راستای اجرای ماده ۱۰۱ قانون اساسی با برش استانی انجام شد.
دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه خودکشی در زنان بیوه، مطلقه و دارای وضعیــت اقتصادی نامناسب، بیشتر از سایر زنان است، ادامه داد: بر اساس آخرین برآوردهای WHO که تحت عنوان "خودکشی در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹" منتشر شده است ، خودکشی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.
این روزها شاهد ورود دختران محجبه هستیم که با عنوان بلاگر پا در عرصه مجازی گذاشتند؛ اگرچه این افراد زیست سالم تری دارند اما نباید فراموش کرد که میان تبرج و حجاب واقعی یک خط باریک قرار دارد.

یکی از بزرگترین مشکلات این روزهای کشور، بن بست های اقتصادی و مالی در حوزه های مختلف است که هموطنانمان را خسته کرده است. رییس جمهور منتخب همانطور که در مناظره انتخاباتی خود رو به رقبایش گفت؛ تیم اقتصادی را می تواند ردیف کند تا به مشکلات کشور برسند. اما حالا این تیم اقتصادی، خودش با ابعاد مختلف تنش های درون گروهی رودررو شده است.
به گفته عضو هیئت مدیره جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران، آمار خودکشی در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویر احمد در چند سال گذشته بالا و اکنون رو به کاهش است و در عین حال این آمار در استانهای خوزستان و مرکزی در حال افزایش است.
واکسیناسیون در هر مرحله بارداری توصیه می‌شود و محدودیتی ندارد اما در زنان باردارِ دارای بیماری باید قبل از واکسیناسیون مشورت با پزشک صورت بگیرد. همچنین زنانی که قصد باردار شدن دارند، می‌توانند واکسن کرونا را مانند بقیه افراد واجد شرایط جامعه تزریق کنند و محدودیتی برای آنها وجود ندارد.
امنیت واژه‌ای دور و نزدیک است، وقتی به ماهیت اصلی امنیت می‌اندیشیم دو تصویر همزمان در ذهن نقش می‌بندد؛ یکی احساس امنیت و آن دیگری عینیت امنیت است. زنان در مواجهه با فضاهای شهری همواره با این سوال روبه‌رو هستند که فضا برای تردد آنان امن است یا خیر؟! این موضوع امروزه در ادبیات شهری مبدل به رویکرد جدی برای تعریف زیست‌پذیری شهری شده است.
متخصص روانشناس بالینی نداشتن مهارت گفت و گو موثر بین زوجین را یکی از دلایل اصلی اختلافات بین آنها دانست و افزود: کسب مهارت در این زمینه می‌تواند بسیاری از مشکلات بین زوجین را حل کند.
تقریبا ۸۵۰ هزار زن آمریکایی سالانه با کلمه رعب آور سرطان مواجه می شوند و این در حالی است که دو سوم مرگ های ناشی از سرطان در این کشور قابل پیشگیری است.
پرسون از افزایش پلاکارد تسلیت گزارش می دهد؛

تسلیت های کرونایی به سبک چاپ بنر/ رونق بر کسب و کار پیام های ترحیم

طبق آمارهای رسمی روزانه نزدیک به 700 نفر از هموطنان مان بر اثر ویروس نامرئی کرونا جانشان را از دست می دهند، گرچه برخی از مقامات وزارت بهداشت این آمار را تنها مختص بیمارانی می دانند که تست کرونای آنها به ثبت رسیده و فوت شده اند، اما عده ای از فوتی ها تست کرونا نداده اند یا با ضریب اشتباه تست آنها منفی شده است و مورد محاسبه مرگ و میر این ویروس قرار نگرفته اند.
یکی از سخت‌ترین تصمیمات، انتخاب همسر است که بدون شک باید معیار‌های صحیحی را در نظر گرفت تا بتوان بهترین انتخاب را داشته باشید.