زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

مهمترین اخبار

معاون امور بانوان رئیس‌جمهور درباره صدور کارت ملی و شناسنامه با نام مادران گفت: با توجه به اینکه قرار است در کارت‌های جدید صرفاً کدملی قید شود و نام پدر و مادر دیگر ثبت نمی‌شود، مسئله قید شدن نام مادران نیز دیگر موضوعیتی ندارد.
چرا سیاستگذاران و مجلس ایران تا این حد نامعقول و غیرعلمی سیاستگذاری می‌کنند و در این شرایط بد اقتصادی، مبالغ هنگفتی را صرف کاری می‌کنند که نه تنها فاقد اثربخشی است؛ بلکه اثرات منفی هم دارد؟ چند علت برای این وضعیت وجود دارد. اول اینکه آنان درک علمی از مسایل و به ویژه این مساله ندارند. معمولا خیلی ساده‌انگارانه تحلیل می‌کنند و گمان می‌کنند با قدری پرداخت پول و اعتبار؛ مردم برای ازدواج و فرزندآوری صف می‌کشند.
تمامی شواهد موجود و بسیاری از اسناد غیر قابل تردید حکایت از آن دارند که پدیده پلشت کشف حجاب یک توطئه حساب‌شده از سوی دشمنان ایران اسلامی است که برخلاف ظاهر آن، نه فقط علیه زنان کشورمان بلکه برای مقابله پنهان و تدریجی با هویت اسلامی جامعه طراحی شده و به صحنه آورده شده است.
اگرچه طلاق، زندگی زن و مرد را با چالشی بزرگ مواجه می‌کند، اما آثار زیان بار طلاق بر زندگی زنان و کودکان بیشتر مورد توجه قرار گرفته چرا که تصور عموم و باور غالب این است که که مردان کمتر از زنان و کودکان با تبعات آسیب‌زای طلاق مواجه می‌شوند.
یک مشاور خانواده محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ازدواج با افراد دارای اختلالات شخصیتی مختلف را تشریح کرد.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک گفت: در شیوه‌نامه مراقبت موقت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به برخی موضوعات پرداخت نشده است و در حال احصا و پیش‌بینی نیاز‌های احتمالی هستیم که در شیوه‌نامه لحاظ شود.
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرد

توجه به خانواده محوری در برنامه‌های شهرداری تهران

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: پیگیری رویداد «تهران خانواده» یکی دیگر از اولویت‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران در سال جدید است.
دکتر مهری طیبی نیا پژوهشگر و جامعه شناس فرهنگی:

تعطیلات را چگونه گذراندید؟

با ناپدید شدن باورها در خانواده، تعریف خانواده فقط یک «باهم بودگی گذراست»؛ همه با هم غذا می خورند، بازی می کنند، سفر می روند ولی با هم فکر نمی کنند.
معاون رئیس جمهور در حاشیه نشست ۶۸ کمیسیون مقام زن، گفت: حجاب یک فرهنگ، هنجار و باور تمدنی در جمهوری اسلامی ایران است که عامل حفظ حریم و پیشگیری از وقوع جرم و خشونت علیه زنان، همچنین اصلی‌ترین عامل حضور اجتماعی ایمن زنان پس از انقلاب اسلامی بوده است.
در صنعت لوازم خانگی، حضور بانوان به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت این صنعت، بدون اغراق قابل تشخیص است. زنان جامعه با تشکیل نیمی از جمعیت موثر هر کشوری به‌عنوان یک نیروی فعال شناخته شده‌اند.
این عده از روحانیون به جای آنکه سپر دین شوند دین را سپر خود قرار داده‌اند؛ درنتیجه، شواهد و قرائن فراوان در افول شدید دین و جایگاه روحانیت وجود دارد که در زندگی روزمره یا پژوهش‌ها دیده می‌شود. در هر حال از ما گفتن بود، بهتر است جلوی این حراج را بگیرید. خود دانید.
شغل‌های اینترنتی برای زنان نیز بسیار مناسب هستند زیرا بدون نیاز به ترک کردن خانه، می‌توانند شغل و درآمد مناسبی برای خود را داشته باشند. ما در این مقاله به معرفی انواع شغل اینترنتی برای زنان می‌پردازیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
اگرچه هنوز تغییر اعمال‌شده در لایحه عفاف و حجاب به تصویب شورای نگهبان نرسیده، اما یکی از موضوعاتی که در اصلاحات اعمال‌شده در طرح مورد توجه قرار دارد، امکان برداشت از حساب فرد است؛ امری که مشخصا نقض حقوق شهروندی افراد است و بیش از آنکه بازدارنده باشد، منجر به افزایش نارضایتی عمومی خواهد شد.