حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: با تلاش مشترک کارکنان پلیس فرودگاه مهرآباد و امام (ره) باند قاچاقچیان مواد مخدر متلاشی و مقدار ۱۱ کیلوگرم هروئین و ۱۴ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کشف شد.
معاون فنی پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها مبنی بر" کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش ارز دیجیتال در خانه" از کاربران کلاهبرداری می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم از دستگیری پزشک قلابی که بدون داشتن مدارک پزشکی و مجوز، اقدام به ارائه خدمات کاشت‌ مو به شهروندان می‌کرد، خبر داد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری چهار نفر و کشف تعداد ۲۶۰۰ قلم انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق ساخت کشور کره، خبر داد.
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در نوروز ۱۴۰۰ روزانه به طور متوسط بیش از ۴۷ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با متوسط تلفات روزانه تصادفات در مدت مشابه سال قبل رشد ۸۴ درصدی داشته است.
پوشاندن یا تغییر در ارقام پلاک از جمله اقدامات مجرمانه‌ایست که چندسالی‌ است برخی از رانندگان برای ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی دست به انجام آن می‌زنند. اقدامی که گرچه تا همین چند وقت پیش عمدتا در طول روز و در معابر پیرامون طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا دیده می‌شد، اما مدتی است که با اجرای طرح منع تردد شبانه چنین خودروهایی در طول شب در برخی معابر دیده می‌شوند. موضوعی که رییس پلیس راهور ناجا نسبت به آن هشدار داده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف سه تن و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در شهرستان‌های گیلانغرب و روانسر به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ امید بهمنیاری در گفت وگو با پرسون خبر داد؛

دستگیری ۱۱۶ سارق در اجرای طرح رعد ۴۲

سرهنگ بهمنیاری از دستگیری ۱۱۶ نفر سارق در سطح شهرستان ری و رضایت مندی مردم از سرکلانتری نهم پلیس پیشگیری پایتخت خبرداد.
وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی فوری به پرونده‌های متشکله در بحث تولید و شرکت‌های تولیدی و رسیدگی فوری به پرونده‌های قاچاق کالا و برخورد جدی با این پدیده شوم است که متأسفانه ضربه مهلکی به بحث تولید می‌زند. تعزیرات حکومتی در خصوص پرونده‌های تعهدات ارزی نیز صلاحیت رسیدگی دارد و تا جایی که مقطع زمانی و قانون به ما اجازه داده است با شدت و حدت با پرونده‌های متخلف برخورد خواهیم کرد.
فرمانده انتظامی نقده از دستگیری ۲۱ نفر از اراذل و اوباش و مخلان نظم و آرامش عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: ا انجام اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت پلیس بر موضوع طی یک هفته گذشته این افراد که در نزاع‌های خیابانی با چاقو و سلاح سرد قدرت نمایی می‌کردند دستگیر شدند.
رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی خبر داد؛

رهایی زندانی محکوم به قصاص در ارومیه پس از 13 سال از دار مجازات

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: پرونده فرد محکوم به قصاص پس از تحمل بیش از ۱۳ سال حبس با تلاش شورای حل اختلاف ارومیه به سازش ختم شده و این زندانی از دار مجازات رهایی یافت.
درحالی که کاربران فقط با لینک دعوت یکی‌ از اعضای کلاب‌هاوس می‌توانند وارد این شبکه اجتماعی شوند، کلاهبرداران از فروش لینک‌های جعلی دعوتنامه سوء‌استفاده می‌کنند.‬
«میکائیل هاشمی» یک فرزند هفت‌ساله داشت و چشم به راه بود تا همین روزها تولد دومین فرزندش را هم جشن بگیرد اما افسوس که دستان شکارچیان، روی ماشه رفت تا نام میکائیل و دوست جوانش «مهدی مجلل» در ردیف‌های ۱۴۴ و ۱۴۵ فهرست شهدای محیط‌بانی قرار بگیرد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران، از دستگیری ۳ کلاهبردار اسکیمری که ۲۰ میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
سخنگوی نیروی انتظامی در واکنش به تحریم برخی فرماندهان نیروی انتظامی توسط اتحادیه اروپا گفت: دشمنان باید بدانند این گونه تحریم‌ها هیچ خللی در عزم جدی برای مبارزه علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا ایجاد نمی کند.