حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با تأکید بر ادامه‌دار بودن جست‌و‌جوها به‌منظور یافتن دو جوان غرق‌شده در سفیدرود گفت: علاوه بر اعزام تیم‌های امدادی به منطقه و ادامه کار جست‌وجو، سه تیم با قایق در سطح آب و یک تیم غواصی در حال جست‌وجو در زیرآب و روی آب هستند.
رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری متهمی که در فضای مجازی فروش سلاح جنگی تبلیغ می کرد، خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح جنگی و ۵ عدد فشنگ کشف شد.
مرزبانی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ ای اعلام کرد: ۲مرزدار هنگ مرزی سراوان در جنوب این استان در حین پاسداری از مرزهای کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند چهار نفره ماموران قلابی و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری و سرقت خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را ۲ میلیارد تومان برآورد کردند.
رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری متهمی که در فضای مجازی فروش سلاح جنگی تبلیغ می کرد، خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح جنگی و ۵ عدد فشنگ کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نمین موفق به کشف ۱۱ تن مرغ قاچاق شدند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، از بازداشت زنی سارق خبر داد که با حضور بر سر بیماران در بیمارستان های مرکزی تهران، اقدام به سرقت می کرد.
واکنش سخنگوی پلیس به تحریم برخی فرماندهان نیروی انتظامی:

حربه زنگ زده تحریم، راه به جایی نمی‌برد

سخنگوی نیروی انتظامی در واکنش به تحریم برخی فرماندهان نیروی انتظامی توسط اتحادیه اروپا گفت: دشمنان باید بدانند اینگونه تحریمها هیچ خللی در عزم جدی برای مبارزه علیه سیاستهای خصمانه امریکا ایجاد نمی‌کند.
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ۲۲ فرروردین ماه سال جاری، در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل در یکی از محله های شهرستان ملکشاهی بلافاصله عوامل انتظامی به محل اعزام شدند.

عدم ارسال کالا بعد از واریز وجه و خالی کردن موجودی حساب با ترفند فروش اجناس ارزان قیمت از جمله نمونه‌های کلاهبرداری در بستر سایت‌های درج آگهی و فروش کالا هستند؛ این موارد اگر چه در ظاهر ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسند اما در واقع37 درصد از جرایم سایبری در فروردین امسال را به خود اختصاص داده‌اند.


رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: عامل و گرداننده کانال تلگرامی صیغه یابی و همسریابی در شبکه اجتماعی تلگرام در این استان شناسایی و دستگیر شد.

با توجه به اینکه اخیرا عده‌ای کلاهبردار با استفاده از درگاه‌های اینترنتی ساختگی و با ادعای کذب دریافت اینترنت رایگان، لینک‌های مختلفی به برخی مشتریان ارسال می کنند، شرکت مخابرات ایران نسبت به انجام کلاهبرداری از طریق ارائه اینترنت رایگان به نام این شرکت هشدار داد.

در طرح رعد ۴۳ پلیس پیشگیری پایتخت ۸۶۴ سارق و مالخر دستگیر شدند.
رئیس اورژانس لرستان گفت: انفجار گاز در یک منزل مسکونی روستای "سرنمک " شهرستان خرم آباد یک کشته و پنج مصدوم برجا گذاشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در سومین روز از عملیات جست‌وجوی کودک مفقود شده در روستای محمودآباد شهرستان مهاباد، نجاتگران به همراه افراد محلی موفق شدند کودک۶ ساله را پیدا کنند.
مشکانی در گفت‌وگو با پرسون پاسخ داد؛

علت رواج قاچاق انسان چیست؟

یک حقوقدان گفت: ناکارآمدی و ضعف و نارسایی قوانین و اسناد، عدم تعهد دولت‌های عضو به کنوانسیون‌ها و توسعه فقر در جوامع از عوامل برخورد ضعیف با قاچاق انسان و رواج این پدیده می‌باشند.