حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری اظهار داشت: در جلسه کارگروه بحث اصلی این است که پلیس اعلام کرده، علت تصادف نقص فنی مستمر در سیستم ترمز بوده و شرکت حمل و نقل مربوطه را 50 درصد و راننده را هم 50 درصد مقصر اعلام کرده است اما باید توجه داشته باشیم که راننده بدون مشکل 950 کیلومتر رانندگی کرده و در تمام این مدت سیستم ترمز فعال بوده است.

دادستان نظامی استان یزد گفت: بنا به گفته سرنشینان در روز حادثه در جاده دهشیر به آباده که شیب تندی دارد راننده اتوبوس در مسیر سرازیری متوجه می‌شود که ترمزها کار نمی‌کنند.
گزارش پرسون از حادثه ای دیگر؛

مهار آتش سوزی در منطقه ۱۳ آبان شهرری

در پروژه بیمارستان‌ ۷ تیر بلوار شهید رجایی منطقه ۱۳ آبان بعلت سهل انگاری کارگران در طبخ غذا آتش سوزی رخ داد.
گزارش پرسون از سرقت خودرو و راه های امنیت بیشتر؛

قفل فرمان و پدال را کافی ندانیم!

سلب فرصت سرقت خودرو از سارقان نه فقط با استفاده از قفل پدال و فرمان، بلکه با هوشیاری و رعایت مسائل در شرایط و موقعیت‌های گوناگون امکان‌پذیر است.
با تلاش‌های علمی تخصصی افسران پی‌جوی جرایم سایبری، هویت گرداننده صفحه اینستاگرامی مشخص شد و پس از هماهنگی با مقام قضائی، نامبرده در یک اقدام پلیسی، دستگیر و به همراه تجهیزات دیجیتالی که با آنها مرتکب جرم می‌گردید به پلیس فتا انتقال داده شد.
پیکر مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی دو خبرنگار جانباخته در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست امروز در حالی به تهران بازگشت که با گذشت ۲۴ ساعت هنوز هیچ پاسخگویی رسمی از سوی مسئولان سازمان‌های ذیربط در باره آن صورت نگرفته است.
عصر دیروز 2 نفر از خبرنگاران حوزه محیط زیست بر اثر واژگونی اتوبوسی که آنها را برای بازدید از دریاچه ارومیه برده بود، جان خود را از دست دادند؛ اتوبوسی که خبرنگاران حاضر در صحنه می‌گویند از همان ابتدای حرکت متوجه نقص فنی آن شده بودند، اما مسئولان سازمان محیط زیست این مساله را انکار می‌کنند.

مرگ تلخ یاشار جعفرخان پور همکار رامبد جوان در خندوانه سینماگران را در شوک فرو برد. او انیماتور تیتراژ خندوانه و ستاره شو بود که در سن 35 سالگی بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد.
رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور منتخب در پیامی درگذشت دو خبرنگار ایرنا و ایسنا در سانحه تلخ واژگونی اتوبوس را تسلیت گفت و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی را موظف به نظارت بر رسیدگی «سریع و دقیق» به پرونده قضایی تشکیل شده در این زمینه کرد.
بدرقه پیکر 2 تن از خبرنگاران جان باخته در حادثه واژگونی اتوبوس با آمبولانس جمعیت هلال احمر به فرودگاه ارومیه جهت عزیمت به تهران
با حضور استاندار آذربایجان غربی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و مدیرعامل و مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و مسئولین استانی.