حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر دفاع و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و نایب رئیس شورای عالی وکلای قوه قضائیه در پیام‌های جداگانه انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه را تبریک گفتند.
کشف جسد دو خواهر در کانال آب پلیس فلوریدا را به ماجرایی مرموز کشاند.پلیس در خصوص کشف جسد دو خواهر در کانال پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد تا ردی از قاتلان پیدا کند که تاکنون موفق نشدند.
با حکم رهبر انقلاب اسلامی

محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه شد

رهبر انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای اصلاحیۀ «دستورالعمل نحوۀ برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی» که در جلسۀ مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۷ به پیشنهاد این سازمان به تصویب شورای توسعه و مدیریت سرمایه انسانی رسیده است را برای اجرا به کلیۀ دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد.
به بهانه هفتمین روز بعد از گذشت حادثه تلخ ارومیه؛

جان‌های با ارزش فدای پروژه‌های بی‌حاصل!

یک هفته از شوری چشم دریاچه بر بخت مهشاد و ریحانه می گذرد، اما هنوز نه تنها مقصر این فاجعه مشخص نشده اند که داغ رفتارهای منزجر کننده آقای رئیس روی دلمان است.
متأسفانه خبر صحت دارد. طی روزهای گذشته، مدیر یکی از دبیرستان‌های اصفهان، مقابل ساختمان دادگستری این شهر خودسوزی کرده و همه را در بهت و حیرت فروبرده است.
دومین طرح ظفر پلیس مبارزه با موادمخدر ۱۴۰۰ با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت و سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشته شد‌.

گفتنی است در این مرحله از طرح ۲ تن و ۴۳۱ کیلو مواد مخدر کشف گردید.

گزارش از ساراپیرانه
علی سلطان‌محمدی همسر مهشاد کریمی از جانباختگان حادثه اتوبوس خبرنگاران گفت: ما را تحت فشار گذاشتند که رضایت ندهید جسد را تحویل نمی‌دهیم. ما به تسلیت شما راضی نیستیم و پیگیری می‌کنیم.
به گفته ناظر گمرکات استان هرمزگان، اجرای کامل مقررات و همچنین برخورد با سودجویی های فرا قانونی طی دو سال گذشته منجر به قطع رانت ها و سوءاستفاده ذی نفعان خاص شده بود که ظاهرا این بار برای نیل به اهداف خود از برخورد فیزیکی و حمله مستقیم به مرزبانان اقتصادی استفاده شده است.
از روز حادثه، ساعت ها گذشته است، مصاحبه های مسوولین، هم خنده دار است و هم ناراحت کننده. این گفتگوها، به ذهن این مفهوم را منتقل می کند که آنقدر سانحه در نظر آقایان مسوول رخ داده و تعداد زیادی کشته و زخمی روی دستشان مانده است که حالا با یک حادثه جدید، اخم به ابرو نمی آورند. یا شاید دل بزرگی دارند که ما از آن بی نصیبیم!