حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

40 سال پیش، انفجار تروریستی در دفتر حزب جمهوری اسلامی در خیابان سرچشمه تهران، آیت‌الله محمد بهشتی، رئیس دیوان عالی کشور را شهید کرد. از آن روز «هفتم تیر» یاد‌آور قوه قضائیه، یکی از سه قوه اصلی کشور است.
یک زن مقابل ساختمان شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت هدف شلیک گلوله قرار گرفت و به بیمارستان انتقال یافت؛ حاضران، فرد شلیک کننده را همسر زن معرفی کردند که با وی اختلاف خانوادگی داشته است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه شهید بهشتی یک حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارند و آن پایه‌گذاری دادگستری اسلامی است، فرمودند: ایشان یک حرکت جدیدی را برای قوه‌ی قضائیه شروع کرده بود.
دومین مرحله طرح ظفر در سال ۱۴۰۰ با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس و سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار گردید.

گفتنی است در این مرحله از طرح ۲ تن و ۴۳۱ کیلو مواد مخدر کشف شد.

گزارش از ساراپیرانه
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، خواستار اطلاع رسانی شفاف و دقیق در مورد پزشک نما‌ها به مردم شد و تصریح کرد: باید با این افراد که سلامت مردم را هدف قرار داده و بدون هیچ تخصصی در قالب پزشک نما‌ها فعالیت می‌کنند، برخورد جدی شود و مردم نیز برای دریافت خدمات به افراد فاقد تخصص مراجعه نداشته باشند.
مدیر دفتر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دکتر سعید قلی بیگلو، این پژوهشگر پسا دکتری فرد توانمندی بوده، اما اینکه به چه دلیل خودکشی کرده است، توسط تیم تحقیقات و مراجع ذی صلاح در حال پیگیری است و هر خروجی که حاصل شود، قطعا اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

سردار رحیمی گفت: ۲ تن و ۴۳۱ کیلو مواد مخدر کشف که از این  مقدار۵۰۰ کیلو گرم گرم و مابقی از قاچاقچیان کشف  شد.
لطیفی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد؛

رشد500 درصدی کشفیات مواد مخدر در گمرکات کشور در فصل بهار

سخنگوی گمرک گفت: کشفیات انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی، روان گردان‌ها و به ویژه کشف 120 تن پیش سازهای مواد مخدر توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در سه ماهه فصل بهار، نسبت به مدت مشابه، 523درصد رشد داشته است.
در نشست خبری رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح شد:

53 میلیون هکتار از اراضی کشور صاحب سند کاداستری شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در یک سال اخیر، ۵۳ میلیون هکتار از اراضی و املاک کشور ثبت و صاحب سند کاداستری شدند که این آمار، ۵ برابر ۴ دهه گذشته است.
رئیس سازمان بازرسی گفت: همکاران ما از ابتدای تولید واکسن در وزارت بهداشت مستقر هستند و به ویژه در رابطه با رفع مشکلات ۴ شرکت تولید کننده واکسن مانند ترخیص مواد اولیه از گمرک و اعطای مجوزها کمک‌هایی شایانی کرده‌اند.
رئیس سازمان بازرسی گفت: سند خودرو مورد اختلاف دیرینه قوه قضائیه به ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با نیروی انتظامی است. در حال بررسی جوانب مختلف هستیم و به زودی نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با ایجاد سایت اینترنتی فروش تلفن همراه، 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.