حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

یادداشت/ جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر مشی کاملا تحریک‌آمیزی را در خصوص کشورهای منطقه پیشه کرده که بارها در خصوص اقداماتش توسط کانال‌های محرمانه هشدارهای لازم را دریافت کرده بود.

خانواده قاضی منصوری در سالگرد مرگ مشکوک او با انتشار بیانیه ای ضمن پرابهام خواندن حذف این متهم پرونده اکبر طبری نوشت: «مکالمه ای از قاضی منصوری موجود است که در آن صراحتاً اعلام نموده است که علیه ایشان سناریوی از پیش طراحی شده و دستگیری وی توسط پلیس رومانی و کارشکنی در اعزام و انتقال او به ایران با توطئه سفارت ایران بوده است.»
به بهانه سالروز مرگ منصوری در رومانی؛

پرونده قاضی مشهور به کجا رسید؟

پرونده مرگ مشکوک قاضی منصوری، چهره‌ای شناخته‌شده و البته قدرتمند در روزهای قبل از بازنشستگی در دستگاه قضا همچنان با ابهام‌های بسیار، منتج به نتیجه نشده است. خودکشی یا قتل؟ هنوز علت مرگ مشخص نیست.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان زنجان:

164 شیء تاریخی کشف و ضبط شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان زنجان گفت: 164 شیء تاریخی در زنجان کشف شد.

«پرسون» از والدین نااگاه می گوید؛

والدینی که کودکان خود را تبدیل به کودک کار کرده اند!

آیا حضور کودکان در شبکه های اجتماعی و تبلیغات، همانند حضورشان در فیلم ها و سریالهاست؟ آیا  کودک کار تنها کودکانی هستند که سر چهار راه ها مشغول فروختن چیزی هستند؟ کودکی که صبح تا شب همراه والدینش در شبکه های مجازی در حال نقش آفرینی برای جذب مخاطب می باشند، جزو کودک کار محسوب نمی شود؟ اطلاعات ما در مورد حریم خصوصی کودکانمان چقدر کافیست؟ و آیا حضور در اینستا و دیگر شبکه هایی مجازی، هیچ حد و مرزی نمی خواهد؟!
وزیر کشور در پیامی با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه ضمن آرزوی توفیقات روزافزون در بسط عدالت و احقاق حقوق عمومی نسبت به تداوم تحولات انقلابی به منظور اجرای سند تحول قضایی اظهار امیدواری کرد.
زوج تهرانی که در شهرری پاتوق معتادان راه انداخته بودند شناسایی و به دام افتادند. این زوج افیونی خرید و فروش حشیش می کردند که دستگیر و به زندان افتادند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشته شدن ۴ کولبر طی دو هفته اخیر، اظهار کرد: متاسفانه با وجود پیگیری ها و اعلام اینکه دیگر شاهد اینگونه اتفاقات نخواهیم بود، ۴ جوانی که میانگین سنی آنها ۳۰ سال بود به ضرب گلوله سربازان هنگ مرزی کشته شدند.
عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: از انتخاب آقای محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه استقبال می‌کنیم و درخواست داریم که روند فعلی عملکرد و حرکت قوه قضائیه را ادامه دهد.
لایحه «تشدید مجازات فرزند کشی» با رویکرد منتفی بودن قصاص و افزایش حداقل حبس از 3 به 5 سال و حداکثر 10 سال، همچنین ایجاد یکسری محدودیت‌ها از هیات دولت خارج شد و هم اکنون در نوبت اعلام وصول مجلس شورای اسلامی قرار دارد و باید دید مجلس چه تصمیمی درباره آن می‌گیرد؛ آیا میزان حبس را افزایش می‌دهد و فکری برای بازدارندگی این جرم دارد؟
حفظ مراتع و جنگل‌های استان برای کمک به اکوسیستم و جلوگیری از نابودی گونه‌های گیاهی و جانوری با رعایت‌های ساده می‌تواند کمک شایانی به طبیعت کردستان داشته باشد.

رییس فوریتهای پزشکی و اورژانس سقز گفت: انفجار سیلندر گاز مایع در اثر نشتی و ریزش آوار در یک واحد مسکونی باعث کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۱۰ نفر در شهرک صنعتی قهرآباد حومه سقز شد.