مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی؛

۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه هستند/ سفر رایگان بازنشستگان به مشهد مقدس

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: قبل از انقلاب اسلامی تنها ۲۰ درصد جامعه ۳۰ میلیون نفری تحت پوشش بیمه بودند که این روزها توانسته ایم ۷۳ درصد جامعه ۸۵ میلیون نفری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم که برای جامعه هدف بیمه شده ۱۸ خدمات ارائه می شود.
تصویر ۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه هستند/ سفر رایگان بازنشستگان به مشهد مقدس

به گزارش سایت خبری پرسون، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همزمان با هفته تأمین اجتماعی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد؛ گفت: هم اکنون ۴۶ میلیون نفر از هموطنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

موسوی ادامه داد: یکی از چالش های اساسی صندوق تأمین اجتماعی ناپایداری درآمدی بوده که اقدامات بسیار قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است، برای نمونه نگاه سیاسی به شرکت های زیرمجموعه سازمان در حوزه درآمدی شکل گرفته است که این معضل را این روزها برطرف کرده ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: ۱۰۶ میلیارد تومان بدهی این سازمان به بانک بوده است که توانستیم این بدهی بانکی را پرداخت کنیم،همچنین ۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه برای بانک رفاه فراهم شده است.

او تصریح کرد: در حوزه درمان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مراجعه کننده داریم، خدمات سرپایی نسبت به ۱۴۰۰ تا۱۴۰۱ حدوده ۲۰ افزارش خدمت داشتیم.همچنین در سال ۱۴۰۰ بودجه توسعه محیط درمانی ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، در سال ۱۴۰۱ این اعتبار ۹هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری بودجه مورد توسعه محیط های درمانی ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

موسوی به سفر رایگان بازنشستگان به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط کرونا سفر بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس متوقف شده بود که مجددا این سفر زیارتی در هفته آینده مجددا برقرار خواهد شد.

منبع: پرسون

502567