رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

یادداشت/ در آخرین روزهای سال 1399 قرار داریم و بسیاری از وعده های مجلس نشینان، مسئولان و دولتمردان همانند فوق العاده ایثارگری و... هرگز عملی نگردید و همچنان بازنشستگان در حسرت این وعده ها هستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند نسبت به پرداخت حق بیمه برخی از مشاغل از جمله قالیبافان، شاغلین صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار، رانندگان حمل و نقل عمومی، صیادان، مددجویان، هنرمندان و نویسندگان، مربیان مهدکودک و... به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
افزایش درآمد و ارقاء رفاه اجتماعی در زمره مهمترین هدف‌های کلان نظام‌های برنامه ریزی در جهان است. در این راستا، غلبه بر فقر و توزیع عادلانه درآمد‌ها و برخورداری همگانی از مواهب توسعه، ضرورت اجتناب ناپذیر توسعه اجتماعی-اقتصادی کشور‌ها است.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بازنشستگان ⁩از هر قشری باید مورد تکریم جدی قرار بگیرند، گفت: حمایت از تمام بازنشستگان را با قاطعیت وظیفه خودم و مجلس انقلابی و عملگرا می‌دانم.
این روزها زباله گردی با وجود شیوع کرونا علاوه بر ایجاد منظره ای نازیبا از شهر و دیارمان منجر به گسترش بیماری های عفونی و آلودگی زیست محیطی شده است، فقر ، بیکاری و اعتیاد عامل اصلی زباله گردی است.
پرسون از بازار سیمکارت های بی هویت گزارش می دهد؛

سیمکارت های بی نام و نشان؛ بلای جان شهروندان

نگاهی به افزایش چشمگیر مزاحمت های تلفنی، پیامک های توهین آمیز، هک پیامرسان ها و... تنها گوشه کوچکی از وجود بازار سیاه سیمکارت های بی صاحب و بی نام و نشان در سطح شهر سنندج و دیگر نقاط کشور است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه کاهش جمعیت و تک‌فرزندی عوارض اجتماعی بسیاری دارد، گفت: اکنون نرخ جانشینی جمعیت به زیر ۲ رسیده که به معنای منفی شدن نرخ رشد جمعیت است، فرزندان در آینده بستگان نزدیک نخواهند داشت.
دود سردرگمی های مسئولان در چشم مردم عادی؛

فیلتر سفرها فقط برای طبقه ای خاص!؟

در حالی این روزها صحبت از محدودیت سفر می شود که خلاصه طرح های مسئولان مبنی بر سفر با تور و هتل های مدنظرشان، ناعدالتی بین اقشار غنی و اقشار کم در آمد را پر رنگ تر نشان می دهد.
ظاهراً تشکیل صف‌های طولانی برای خرید کالا تمامی ندارد. مردم برای خرید برخی از کالاهایی که مورد نیازشان است باید در صف بمانند و فرقی نمی‌کند که آن کالا لاستیک و باطری ماشین باشد یا مرغ، گوشت و روغن.
سال ۹۷، داروهای OTC یا همان داروهای پرمصرف را از شمول بیمه خارج کردند، بعدتر، داروهای شیمی‌درمانی خارجی (توصیه شده توسط اکثر قریب به اتفاق پزشکان متخصصِ کشور برای درمان موثر سرطان) از شمول دفترچه‌های بیمه خارج شد و حالا هم حذف دفترچه‌های بیمه از اول اسفند، مزید بر علت شده است؛ آیا قرار است این اتوماسیونِ بدون زیرساخت، اوضاع را پیچیده‌تر کند و بخشی دیگر از حق کارگران بر درمان رایگان را به همین سادگی زیر پا بگذارد و از این طبقه‌ی کم‌درآمد سلب کند؟!
پرسون از حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی گزارش می دهد؛

نبود زیرساخت های لازم برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی

نرم افزارهای طرح نسخه نویسی الکترونیکی هنوز دارای زیرساخت لازم برای اجرا نیست و همین منجر به بروز مشکلاتی برای مراجعه کنندگان به مراکز درمانی شده است.
مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال 1400 اسکان نوروزی در مدارس را نداریم، گفت: در صورت اجازه ستاد کرونا، همه مراکز آموزشی ـ رفاهی و خانه‌های معلم در سراسر کشور آماده میزبانی از فرهنگیان و مهمانان هستند.
در هفتمین نشست علنی بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش درآمدی تبصره های ۷، ۸ و ۹ مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت که به مطالبی چون عوارض و حقوق ورودی گمرکی کالاها از جمله موبایل های گران قیمت پرداخته شد.