رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

حسب بند «و» ماده «۳» قانون تامین اجتماعی مستمری بازماندگان یکی از خدمات و حمایتهای سازمان تامین اجتماعی است که در صورت فوت بیمه شده یا مستمری بگیر به بازماندگان واجد شرایط وی، پرداخت خواهد شد.
سه روز پیش بانک مرکزی بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد و طبق این بخشنامه، امسال به سربازی نرفته‌ها، علاوه بر وام ازدواج، وام فرزندآوری هم تعلق می گیرد.
علیرغم آنکه کارگران نقش موثری در توسعه اقتصاد و تولید ناخالص داخلی دارند اما بخش اعظمی از هزینه‌های سبد معیشت آنها را مسکن و اجاره بها به خود اختصاص داده است، از این رو مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری به شمار می‌رود و ساخت و تامین مسکن ارزان آرزویی است که کارگران به آن امید بسته‌اند.
دبیرکل خانه کارگر گفت: امروز ما به یاد سفره کارگران، سفره افطار خود را سبک‌تر در نظر گرفتیم تا یادمان باشد که مالک و صاحب اصلی سفره در جامعه ما صنف زحمتکشی است که ما آن را جامعه کارگری می‌دانیم .
گزارش میدانی پرسون حکایت می کند؛

در دسترس نبودن کالابرگ در فروشگاه جانبو

همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دولت سیزدهم برای رفاه حال هموطنان و یارانه بگیران طرح ارائه کالابرگ را فراهم کرده است که متقاضیان می توانند کالاهای اساسی خود را از فروشگاه های منتخب به میزان یارانه شان دریافت کنند و ماه آینده از حساب یارانه کسر شود که این طرح در برخی از فروشگاه ها تنها نام آن پابرجا شده است.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی ۲۰ مرکز حدود ۵ هزار و ۵۰۰ شغل در تهران خبر داد.