رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

نمایندگان کارگران در واکنش به اظهارات وزیر کار برای قناعت در دستمزد گفتند که به جای تشویق به قناعت، فاصله بین مزد و معیشت را ترمیم کنید.
مردم عادی به ســختی میتوانند کالاهای اساسی مورد نیاز خود را تهیه کنند. بسیاری از افراد در جامعه ما به ریال حقوق میگیرند و به دلار خرج میکنند.
گرانی‌های افسارگسیخته میزان نارضایتی را بالا می‌برد و مردم چون چیزی برای از دست دادن ندارند ممکن است دست به هر کاری بزنند.
یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۷ مربوط به اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه قابل برداشت است.
۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری رسانه پرسون گزارشی با موضوع "افزایش 400 درصدی قیمت مجموعه های آبی شهرداری تهران / سازمان تعزیرات بر اقدام سازمان ورزش نظارت کند"به انتشار رساند که واکنش معاون شهردار تهران را به همراه آورد.
یک نگاه محاسباتی به آمارهای قرارداد کار بیانگر این است که زمانی که کارگران قرارداد ندارند یا قرارداد موقت دارند شرایط دریافت بیمه بیکاری را ندارند. آمارها نشان می دهد ۵۰ درصد کارگران بیمه بیکاری ندارند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در خصوص آموزش نفرات تخصصی هوایی سوریه در این حوزه نیز مورد توافق قرار گرفت و با افزایش پروازهای طرفین در حوزه زائر و تجار می‌تواند فصل جدیدی از روابط ایران و سوریه رقم بخورد.
گروهی در این مملکت سال‌هاست که حکمرانی بدون پاسخگویی را حق بی‌چون‌وچرای خود می‌دانند.مشکل آنجاست که مدعیان بی‌چون‌وچرای مدیریت در کشور ما -ازقضا، این روزها همه جایگاه‌های انتخابی و انتصابی را در اختیار دارند- ضمن تخریب دستاورد دولت‌های گذشته، هیچ بدیلی برای برون‌رفت از وضع موجود در چنته ندارند
حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد. قرار است مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و با حقوق اردیبهشت به بازنشستگان پرداخت شود.
سخنگوی دولت خبر داد: هیئت وزیران با هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به منظور حمایت بخش‌های غیرمتمرکز دولت در استان‌ها از این شوراها موافقت کرد.
هر مشکلی که صندوق های بازنشستگی ممکن است در دنیا داشته باشند، صندوق های بازنشستگی در ایران ترکیبی از آن مشکلات را دارند. این ترکیب شامل این است که هم تناسب شاغل و بازنشسته وجود ندارد، هم شرکت هایی که در اختیار اینها هستند، کارآمد و بهره ور اداره نمی شوند و هم به دلیل تورمی که در اقتصاد ایــران وجود دارد، مرتبا قدرت خرید این بازنشسته ها کاهش پیدا می کند و هم به دلیل تحریمی که وجود دارد
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت برنامه‌ریزی مجموعه ایرانگردی و جهانگردی برای سفر بازنشستگان تاکید کرد و گفت: این وظیفه همکاران ایرانگردی است که به نحو احسن برای سفرهای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند.
در چند روز اخیر قیمت بلیط مجموعه های آبی و استخر ها زیر نظر شهرداری تهران افزایش 400 درصدی اعمال شده است و موجب شده تا بسیاری از شهروندان تهرانی از این خدمات محروم شوند.
همه روزه جمعیت قابل توجهی از هموطنان برای زیارت حرم حضرت امام خمینی (ره) و بهره مندی از مجموعه های فرهنگی حرم مطهر مراجعه می کنند؛ اما غرفه هایی در ورودی پارکینگ شمالی این مجموعه برای دریافت وجه از مراجعه کنندگان راه اندازی شده است؛ به عبارتی پارکینگ حرم مطهر پولی شده است.