رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در دنیای پر تحول امروز سازمان بهزیستی افتخار دارد تا زمینه توسعه فعالیتهای حرفه ای و بهره مندی مردم از ظرفیت عظیم تخصصی جامعه روانشناسی را در قالب مراکز و خدمات روانشناختی فراهم کند و در سایه تعامل موثر با صاحب نظران دلسوز و متعهد و ذینفعان شریف، تلاش می‌کند تا روانشناسی به مثابه یک حرفه فضای کافی جهت نقش آفرینی در سلامت اجتماعی را در اختیار داشته باشد.
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران یکی از مشکلات عمده تشکل‌های کارگری را نداشتن امنیت شغلی دانست و گفت: تشکل‌های کارگری نه تنها خود امنیت شغلی ندارند بلکه موکلان آنها هم قراردادها را به یک ماه کاهش دادند که این امر به ضرر نظام است.
یک نماینده مجلس گفت: همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید انجام شود و معوقات صندوق ها نیز پرداخت شود.
پرسون از نارضایتی مسافران درون شهری گزارش می دهد؛

حذف وجه نقد در تهیه بلیط مترو/ سردرگرمی شهروندان

چند سالی است که بلیط های الکترونیکی جایگزین بلیط های کاغذی در مترو شده است؛ اما این روزها نحوه شارژ این کارت بلیط ها موجب نارضایتی بسیاری از مسافران مترو شده است.
رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: در آستانه پایان ماه مبارک رمضان و حلول عید فطر پویش«عید همدلی» با هدف جمع‌آوری فطریه  در مساجد، مصلاها و مکان‌های برگزاری نماز عید فطر در سراسر کشور مستقر هستند.
آیین رونمایی از اتوبوس‌های جدید شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران به مناسبت شصت و هفتمین سالروز تاسیس اتوبوسرانی تهران برگزار شد.
درحالی که شرکت اسنپ مدعی است که زمانی‌که مسافری برای بازگویی شکایت خود با تیم پشتیبانی تماس می‌گیرد یا حتی اعتراض خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌کند، کارشناسان مربوطه بعد از شنیدن قصه مسافر و راننده و بررسی اطلاعات مربوط به سفر تلاش می‌کنند موضوع را به بهترین شکل ممکن حل کنند اما؛ شنیده ها حاکی از این است که بسیاری از کاربران در شکایات خود در حالی که سند مشخصی نیز دارند اما موفق به احقاق حق خود نشده و جملات ضد و نقیضی از پشتیبانی اسنپ دریافت می کنند.
دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نخستین سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری، تدوین و ابلاغ این سیاست‌ها را نقطه‌عطفی در تاریخ تحولات حوزه تأمین‌اجتماعی در کشور دانست و با اعلام اینکه سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، بر تحول در این حوزه تأکید داشته و جهت‌گیری تحول را نیز مشخص کرده است، گفت: همزمان با مشارکت فعال در طراحی و تدوین قوانین موردنیاز برای اجرای کامل سیاست‌های ابلاغی، سازمان تأمین‌اجتماعی در طول سال گذشته و پس از ابلاغ این سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری در 21 فروردین 1401، منشور ابلاغی را به‌عنوان راهنمای عمل در طراحی و اجرای تمامی تصمیمات، برنامه‌ها و اقدمات خود در مسیر توسعه خدمات و غلبه بر مشکلات و چالش‌ها، مورد توجه قرار داده است.
جمعیت کشور هر سال پیرتر می شود و این در حالی است که میزان زاد و ولد به اندازه ای نیست که بتواند جایگزین جمعیت سالمند باشد.