رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: قبل از انقلاب اسلامی تنها ۲۰ درصد جامعه ۳۰ میلیون نفری تحت پوشش بیمه بودند که این روزها توانسته ایم ۷۳ درصد جامعه ۸۵ میلیون نفری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم که برای جامعه هدف بیمه شده ۱۸ خدمات ارائه می شود.
۱۱ سال از تصویب قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و کم‌ توجهی هر ساله به این قانون در لایحه بودجه و محدودیت منابع دولت، باعث شده است این موضوع دچار یک عقب‌ماندگی جدی شود.
بازنشستگی در همه کشورها به معنای پایان کار یک کارمند یا کارگر است و درحقیقت وقتی فردی بازنشسته می شود، با دریافت مستمری مشخص، می تواند زندگی خوبی را برای خود و خانواده اش مهیا ، یا لااقل مایحتاج اولیه زندگی اش را تامین کند؛ اما بازنشستگی در ایران، تعاریف و ویژگی های دیگری دارد که نمی توان مورد مشابهی برای آن در جهان یافت!
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب پیشنهاد حذف سقف سنی بازنشستگی خبر داد و گفت: با این مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس که به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارسال شده و افراد با هر سنی و ۳۰ سال سابقه، می توانند بازنشسته شوند.
تبدیل شاغلان فقیر به بازنشستگان فقیر؛

بلایی که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر سر اقتصاد آورد

عدم کفایت مستمری صندوق‌های بازنشستگی نشان دهنده این واقعیت است که حقوق و دستمزد شاغلین نیز از کفایت لازم برخوردار نیست، به عبارت دیگر شاغلان فقیر تبدیل به بازنشستگان فقیر می‌شوند.
همزمان با پایان مرحله اول ثبت‌نام تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان (مستمری‌بگیران) تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، پرداخت این تسهیلات از سوی بانک رفاه کارگران به ۳۸۹۷۵ متقاضی واجد شرایط آغاز شد.
شاید مقامات دولتی معتقد باشند که ما کارهای خود را می‌کنیم و کاری به سخن دیگران نداریم و رضایت خداوند ما را کفایت می‌کند. فارغ از اینکه افراد چگونه می‌توانند از رضایت خداوند نسبت به اعمال خود اطمینان یابند، باید گفت که در هر حال رضایت بندگان خدا قرینه‌ای بر احتمال رضایت خداست و در دنیای امروز پاسخ دادن به پرسش‌های افکار عمومی آزمونی برای موفقیت احتمالی در پاسخگویی در آن دنیاست.
با گسترش روز افزون تکنولوژی و رشد روزافزون خرید‌های آنلاین، مفهوم کش بک (Cashback) به عنوان یک راهکار جذاب برای تحریک و جذب مشتریان در بازار آنلاین مطرح شده است. کش بک، به معنای دریافت بخشی از هزینه‌ی خرید برگشتی به مشتریان است و از طریق سرویس‌ها و برنامه‌های کش بک، مشتریان قادرند پس از خرید محصول یا استفاده از خدمات، درصدی از هزینه‌ی خود را به صورت نقدی یا اعتباری دریافت کنند.
شریعتی، نماینده مجلس درباره اقساط ۱۹ میلیونی وام های مسکن: پیشنهاد داده‌ایم که با تلفیق بازگشت وام مسکن مهر و تسهیلات بانک‌ها، نرخ سود به ۹ درصد کاهش یابد؛ اقساط هم کمتر شود / دولت تا زمانیکه خود را ملزم به انجام این کار نداند، کاری از پیش نمی‌رود / / افراد باید بدون پیش پرداخت از دولت خانه بگیرند
تقیانی: باتوجه به اینکه ارائه وام‌ها به صورت مرحله‌ای با بانک رفاه انجام و بخشی از اعتبارات توسط سازمان تامین اجتماعی و بخشی توسط بانک رفاه تامین می‌شود، این موضوع بستگی به طرفین دارد، اما قطعا طی سال ۱۴۰۲، حداقل ۳۰۰ هزار سهمیه برای وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین‌اجتماعی ارائه خواهد شد.
دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با تاکید بر این که فعلا هیچ‌گونه ثبت نام جدیدی برای سهام عدالت وجود ندارد، گفت: هیچ فردی، به هیچ جایی برای ثبت نام و دریافت سود سهام عدالت نباید مراجعه کرده و مبلغی را نباید پرداخت کند.
وزیر اسبق بهداشت گفت: مشکلات معیشتی فقط بخشی از مسائل و معضلات مردم در حاشیه شهرهاست و مسائل و آسیب های اجتماعی زیادی در این مناطق وجود دارد. جلوه های زشت مشکلات معیشتی مردم در این مناطق هر فطرت پاک انسانی را آزار می دهد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مرحله اول آن دسته از مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که ٣٢٠ هزار تومان از یارانه خود را به صورت کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ گروه کالایی خرید کنند، مشمول ۲۰ درصد افزایش یارانه می‌شوند.
بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی با تاکید بر اهمیت و اولویت وام ازدواج و ضرورت تعیین تکلیف متقاضیان در صف دریافت این تسهیلات در سال جاری و سال قبل، «بسته نظارتی‏- اعتباری تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج» را ابلاغ کرد.
روزنامه اطلاعات در مطلبی با اشاره به گرانی‌ها در کشور نوشت: مگر مردم ما از کشورهای همسایه چه کم دارند که با این همه امکانات خدادادی نفت وگاز و معدن و کشاورزی و تاریخ و فرهنگ و سرزمین چهار فصل و نیروی انسانی تحصیلکرده باید حسرت امکانات ورفاه و آسایش موجود در آنها را بخورند؟
طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی، در جلسه امروز شورای پول و اعتبار، وام خرید و ساخت مسکن نخبگان به یک میلیارد تومان افزایش یافت.