رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

نشست خبری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران، روز سه‌شنبه ۷ شهریور ماه در محل ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
رئیس ستاد اربعین کشور خاطرنشان کرد: در هر کدام از مرزها بودیم لبخند رضایت را بر لبان زائران می‌بینیم و این خستگی را از تن همه خدمتگزاران زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برطرف می‌کند و به فضل الهی یک اربعین به یاد ماندنی در حال رقم خوردن است.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه به این سوال که اگر در عراق گذرنامه خود را گم کردیم یا گذرنامه‌هایمان مخدوش شد چه کار باید بکنیم، پاسخ داد.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: منتظریم تا اگر دولت حقوق کارمندان خودش را افزایش داد به عنوان یکی از خواسته‌های جدی و به حق کارگران پیگیر افزایش حقوق آن‌ها نیز باشیم.
در حالی از ابتدای سال و همراه با افزایش نرخ تورم، کارگران درخواست افزایش دوباره دستمزد و تشکیل دوباره جلسات شورای عالی کار برای بررسی حقوق کارگران را داشتند، اما تاکنون این درخواست با بن‌بست روبه‌رو بوده است.
اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور گفت: بالای ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل و پایین‌ترین حقوق دریافت می‌کنند و ما بازنشستگانی داریم که یک سوم ۵میلون و ۳۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند و شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی از سایر صندوق‌ها بیشتر در رنج هستند.
کسری شدید منابع مالی و ناترازی صندوق‌های بازنشستگی موجب شده است تا بحران ورشکستگی روی سر ۱۰ صندوق از مجموع ۱۸ صندوق بازنشستگی کشور سایه انداخته و آتیه این افراد تحت پوشش در معرض خطر قرار گیرد.
دبیر شورای عالی جوانان ریاست جمهوری گفت: طبق آماری که امروز گرفته‌ام، ما شاهد جهش بسیاری طی ماه اخیر بوده‌ایم و تا کنون حدود ۳۴۰ هزار نفر توانسته‌اند در سال ۱۴۰۲ وام خود را دریافت کنند.

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۰ مربوط به مرداد ماه ۱۴۰۲ یک روز زودتر یعنی ۱۹ مرداد، به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز شد.
مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای پرداخت کمک‌هزینه بلاعوض برای حضور کارکنان این وزارتخانه در راهپیمایی اربعین را کذب و بی‌اساس خواند.