رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

تورمی که باعث کاهش سطح رفاه عمومی و کاهش قدرت خرید مردم شده است. این افول در وضعیت رفاهی و معیشتی مردم ناشی از آن است که رشد اقتصادی ۴ درصدی محقق شده دارای کیفیت لازم و ناشی از تولید کالا و خدمات نبوده و تنها در اثر درآمدهای نفتی محقق شده است، بنابراین تاثیری متناسب با وعده‌ها در رفاه عمومی ایجاد نشده است.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که تعطیلی به دلیل گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا برای سلامتی مردم مخاطره ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.
معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح کالا برگ الکترونیک گفت: استفاده از این طرح «اختیاری» است اما از مجموع ۴۰۰ هزار تومان یارانه ۳ دهک اول درآمدی مشمول طرح، ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ به صورت «نقدی» در اختیارشان است و ۲۰۰ هزار تومان مابقی را نیز می توانند از سبد کالا، خریداری کنند که در این صورت اعتبار سبد آنها ۱۲۰ هزار تومان دیگر شارژ می‌شود؛ در این صورت مجموع یارانه دریافتی این افراد ۵۲۰ هزار تومان می شود.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: معطلی چند ساله بیمه کارگران ساختمانی موجب قطع شدن بیمه ۳۰۰هزار کارگر شد و ۵۰۰هزار کارگر ساختمانی منتظر نوبت در تأمین اجتماعی باقی مانده اند.
مرکز پاسخگوی تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری «سامانه تلفنی ۲۵۰۰» طبق آخرین گزارش منتشر شده از دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی این صندوق، اعلام کرد: تیر امسال این مرکز به ۴۷ هزار و ۱۴۷ تماس تلفنی از سوی مخاطبان و افراد تحت پوشش با این مرکز پاسخ داده است.
زائران اربعین هر سال باید 6 کیلومتر تا پایانه مرزی مهران پیاده‌ می‌رفتند که امسال این مسیر برای زائران تسهیل می‌شود. مدیرکل راهداری استان ایلام می‌گوید: زائران اربعین امسال با اتوبوس‌، به نزدیکی مرز مهران می‌روند.

جبران تورم کالاهای اساسی در طرح کالابرگ؛

کالاهای مشمول کالابرگ را از کجا بخریم؟

با اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیک که از دیروز آغاز شد، ۳دهک پایین درآمدی درصورت اختصاص ۵۰درصد یارانه نقدی خود به خرید در طرح کالابرگ الکترونیک، مشمول جبران هزینه‌های تحمیل تورم به کالاهای اساسی خواهند شد و کالاهای مورد نظر را به قیمت اردیبهشت۱۴۰۱ خریداری خواهند کرد.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار گفت: در مرحله جدید اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار براساس میزان تورم کالاهای اساسی، خرید حداقل ۲۰۰هزار تومان از اعتبار یارانه است.
پس از اجرای موفقیت آمیز کالابرگ الکترونیکی در چهار استان، تصمیم بر این شد که به منظور حمایت از سه دهک اول جامعه در کشور اجرایی شود. در طرح جدید افراد مشمول دریافت کالابرگ میتوانند 11 قلم کالای اساسی را توسط اعتبار یارانه‌ای خود خرید کنند و افزایش قیمت آن کالاها نیز توسط این اعتبار جبران می‌شود.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مرحله جدید اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار براساس میزان تورم کالا‌های اساسی، خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

افزایش اعتبارات مالی برای ساخت مراکز درمانی تامین اجتماعی

یکی از دغدغه های بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی کمبود مراکز درمانی و بهداشتی است و گاها شاهد آن هستیم که خدمات دهی به دلیل افزایش جمعیت در مراکز درمانی موجود کاهش پیدا می کند
رئیس‌جمهور با قدردانی از خانواده‌های فرزندپذیر، عنوان کرد: یک کودک بیش از سرپناه و غذای گرم، به مهر مادر و پدر نیاز دارد و هیچ‌چیزی معادل این نمی‌شود.
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان ثبت نام وام فرزند آوری و ازدواج دانشجویی را برای سال تحصیلی جدید اعلام کرد.