رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها؛ یکصد و پنجاه و یکمین مرحله از یارانه نقدی ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی مربوط به شهریورماه، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.
یک فعال کارگری با استناد به فرمول‌های علمی و قابل استناد براساس جدول خوراکی‌های مورد نیاز خانوار متوسط ۳.۳ نفره می‌گوید: سبد معیشت در تهران بیش از ۲۳ میلیون تومان و در کلانشهرهای صنعتی مثل مشهد، اصفهان و تبریز، بین ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان است.
اخیراً شکایاتی از تماس تلفنی برخی افراد سودجو با تعدادی از بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی واصل شده که با سوءاستفاده از نام این سازمان، در ازای صدور و تحویل کارت درمان یا بیمه تکمیلی درخواست واریز وجه داشته‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان (ایسپا) با این وزارتخانه گفت: ما از ایسپا خواستیم تا در حوزه میزان شادی مردم نظرسنجی کند که نتیجه حاصله بیانگر میزان شادی ۶۵ درصدی مردم بود. پس از ارائه نظرسنجی، عده‌ای نسبت به نتیجه انتقاد کردند و بار دیگر این نظرسنجی انجام شد و نتیجه بازهم همان ۶۵ درصد بود.
سخنگوی ستاد اربعین در عراق با اشاره به همکاری خوب عراقی‌ها در اربعین امسال از موافقت آن‌ها با ورود اتوبوس‌های ایرانی به کربلا و انتقال زائران به مرز مهران خبر داد.
مؤسسۀ خیریۀ نیکان ماموت با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند سراسر کشور کمپین لوازم‌التحریر خود را با شعار «مهر مهربانی می‌خواهد» برگزار می‌کند.
با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پنج دهک اول درآمدی می‌توانند از امتیاز تشویقی این طرح بهره‌مند شوند و همچنین ۵۰ درصد یارانه‌شان را از میان ۱۱ قلم کالای اساسی تعریف شده و از میان ۹۰ هزار فروشگاه متصل به طرح خریداری و مصرف کنند، این در حالی است که قرار است به زودی امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی که به سامانه «شما» متصل شده‌اند هم فراهم شود.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بیمه کارگران میادین میوه و تره‌بار، شاغلان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتباع خارجی دارای مدارک قانونی در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد و از ظرفیت‌های قانونی موجود برای پوشش بیمه‌ای این اقشار با جدیت استفاده خواهیم کرد.
همزمان با آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی شهرداری تهران خدمت‌رسانی به زائران در حوزه‌های خدماتی و حمل و نقل و ... در مرزها آغاز شده و خودروهای سوخت‌رسان سیار در مرزها مستقر هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: سال گذشته سقف وام‌های روستایی ۳۰۰ میلیون تومان بود که امسال به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
وزیر اقتصاد با بیان "فهرست افراد مستحق برای دریافت سهام عدالت بروزرسانی شده است و روز گذشته نامه جدیدی برای معاون اول جهت طرح در هیئت دولت ارسال کردیم" گفت: در مجموع برای حدود ۴.۵میلیون تا ۵میلیون نفر پیش‌بینی ارائه سهام انجام شده است.