شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: همه امکانات مناسب‌سازی را در افتتاحیه‌های جدید ایستگاه‌های مترو مدنظر قرار داده‌ایم؛ اگر چه این امکانات بار مالی سنگینی دارد اما برای معلولان و افراد کم توان بسیار ضروری است.
مدرس دانشگاه و رییس اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان اعلام کرد:

اکثر کودکان خیابانی در اصفهان، مهاجر و غیر بومی هستند

مدرس دانشگاه و رییس اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: اغلب کودکان کار در شهر اصفهان غیر بومی و از خانواده های مهاجری هستند که به این کلانشهر نقل مکان کرده اند و شیوع بیماری کرونا، سلامت آنها را تهدید می کند.

در دومین جلسه کمیته ممیزی منطقه 12 تصمیم‌گیری شد:

آغاز پروژه ممیزی املاک محدوده قلب طهران

معاون مالی و اقتصاد شهری منطقه 12 در دومین جلسه کمیته ممیزی این منطقه از آغاز پروژه ممیزی املاک محدوده این منطقه از 21 بهمن‌ماه خبر داد.

شهرنشینی پیرامونی نه‌تنها با گذشت زمان گسترش می‌یابد، بلکه موجب ناهمگنی در داخل شهر هم می‌شود. از طرف دیگر از شهری به شهر دیگر نیز به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است. شهرنشینی پیرامونی و حاشیه‌نشینی لزوما به رشد شهرها به سمت مناطق بیرونی آنها منجر نمی‌شود، بلکه بیشتر به روشی برای تولید فضا شبیه است که می‌تواند در هر مکانی، حتی در فضاهای داخل شهر باشد.
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

قانون‌فروشی را متوقف کردیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موفقیت‌های دوره جاری مدیریت شهری باید به اطلاع مردم برسد و اینکه در این دوره مدیریت شهری توانستیم جلوی خیلی از مفسده‌ها گرفته شود.
ارائه کارت ملی برای خرید بلیت مترو الزامی شده و با این قانون جدید امکان سفربا مترو برای اتباع خارجی از بین رفته است، رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران این تصمیم را براساس دستورالعمل های ستادملی کرونا عنوان می کند و می گوید: وقتی در تصمیم گیری ها تمام جوانب را در نظر نمی گیرند، این مشکلات ایجاد می شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از رایگان بودن خدمات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به شهروندان در روز ۲۲ بهمن خبر داد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به طرح بازآفرینی محله «نفرآباد» در منطقه ۲۰، گفت: در طرحی که برای محله تهیه شده، مجموعه‌ای از پروژه‌ها پیش بینی شده که می‌توانند نقش محرک توسعه‌ای داشته باشند و شروعی برای زنده‌ کردن هویت تاریخی محله باشند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه حمایت دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بسیار زیاد بود و به رغم همه محدودیت‌ها اقدامات خوبی انجام شد، گفت: ۵۴ درصد کل ایستگاه‌های مترو در دولت تدبیر و امید بهره‌برداری شده است.
در حاشیه برگزاری لیگ فوتبال کودکان آینده‌ساز شهر تهران به میزبانی منطقه 12 برگزار شد:

مراسم یادبود زنده‌یاد مهرداد میناوند، قهرمان پیشین تیم ملی ایران

شهردار منطقه 12 از برگزاری مراسم یادبود زنده‌یاد مهرداد میناوند، عضو پیشین تیم ملی ایران در حاشیه برگزاری لیگ فوتبال کودکان آینده‌ساز شهر تهران که به میزبانی منطقه 12 برگزار می‌شود، خبر داد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ‌برنامه ریزی کردیم که در اسفند سال جاری آزمون استخدامی جدید را برگزار کنیم، تلاش میکنیم که حداکثر تا پایان اردیبهشت یا نهایتا خرداد ماه اسامی نهایی را اعلام کنیم.
روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد: مراسم یوم الله ۲۲ بهمن امسال علاوه بر خودرویی و موتوری در بستر فضای مجازی به آدرس fajr.ccoip.ir برگزار می شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر وضعیت شهر یا استانی از نظر شیوع ویروس کرونا وخیم‌تر و بدتر شود مسلما محدودیت‌های تردد نیز بیشتر خواهد شد و بنابراین مردم نباید با عادی انگاری سبب شکسته شدن پروتکل‌ها شوند.