شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تغییر نام برخی معابر و مکان شهر تهران موافقت کردند که از مهمترین این نام گذاری ها می توان به نام گذاری معبری به نام استاد خسرو شکیبایی، استاد محمد نوری، استاد حسین گل گلاب شاعر سرود "ای ایران"، تغییر نام ایستگاه مترو در خط ۷ به نام مدافعان سلامت و تغییر نام دو معبری به نام ایلام و اردبیل اشاره کرد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به عدم صدور قبض جرایم پرونده‌های شهرسازی برای شهروندان گفت: این اقدام خلاف قانون است و انتظار می‌رود حناچی به جای دست در جیب مردم کردن از راه‌های مشروع کسب درآمد کند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تهران درباره تخریب مجسمه میدان آزادی توضیح داد و گفت: این مجسمه از جمله المان‌های موقتی است که در بهارستان سال 98 در تهران نصب شد و به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب نظیر بتن و اسکلت بندی امکان مرمت آن با هزینه معقول ممکن نبود.
مدیرکل حریم شهرداری تهران از تهیه پیش نویس تفاهم نامه‌ای فی ما بین سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و اداره کل حریم شهرداری تهران برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده حریم شهر تهران خبر داد.
عضو شورای ائتلاف انقلاب اسلامی گفت: نخستین اولویت و برنامه ما در صورت پیروزی در انتخابات برای تغییر در پایتخت، انتخاب شهردار جهادی است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اصلاح قانون شوراها در کمیسیون، گفت: مجلس پیگیر اصلاح قانون برای افزایش کارآمدی مدیران شهری است تا محدودیت‌های قانونی آنها رفع و اختیاراتشان افزایش یابد و موضوعات کلان و مهم شهری در اولویت شوراها قرار گیرد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: هر بار که خصوص واکسیناسیون آتش نشانان صحبت کردیم گفته شده که طی چند روز آینده واکسیناسیون آتش نشانان انجام می‌شود؛ اما نمی‌دانیم که این چند روز کی به اتمام می‌رسد.
اطلاعیه ائتلاف طهران قوی خطاب به دست اندرکاران انتخابات شورای شهر تهران:

پاسدار حق الناس باشید

دبیرخانه ستاد ائتلاف بزرگ "طهران قوی – شورای مردمی" با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به دست اندرکاران برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اخباری که از نحوه شمارش آرا منتشر شده است، خواستار دقت جدی در پاسداری از آراء میلیونی مردم تهران شد.
در صحن امروز شورای شهر نامگذاری تعدادی از خیابان‌ها مورد بحث و مجادله میان اعضای شورا قرار گرفت و زنان شورا در واکنش به تغییر نام دو خیابان آزیتا و آناهیتا گلایه کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس قانون دوره شوراهای شهر ۴ ساله است و قانونا ما تا آخر مرداد و اوایل شهریور باید عمل کنیم.

شهردار منطقه ۱۳ گفت: با توجه به‌ حضور سگ‌های بلاصاحب در منطقه ۱۳ و درخواست‌های مردمی ، مرکز" پردیس مهر" به منظور حمایت از حیوانات و بنا به درخواست‌های مردمی از سوی اداره ساماندهی منطقه ۱۳ در بوستان جنگلی سرخه حصار منطقه در حال احداث و راه اندازی است.