توضیح درباره فیش حقوقی یک کارمند شهرداری

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: با حل مشکل واریز پیش پرداخت واگن‌های مترو و ورود این واگن‌ها به ناوگان حمل و نقل ورودی تحول بزرگی در تهران رقم می‌خورد.

تصویر توضیح درباره فیش حقوقی یک کارمند شهرداری

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی چمران در یکصدوچهل‌وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از تذکر سروری اظهار کرد: شورا در یک مسیر حرکت می‌کند؛ اما یکپارچه بودن با یک حرف زدن متفاوت است. خدمت اگر خالصانه باشد و برای خدا قطعا نتیجه مثبتی خواهد داشت اختلاف‌نظر باید باشد. در جلسه‌ای که با رهبر معظم انقلاب داشتیم مساله‌ای را مطرح کردم و گفتم که عده‌ای مخالف هستند ایشان در جواب گفتند بحث کنید و نتیجه را رأی‌گیری کنید. تاکید ایشان بر یکپارچگی و خدمت بود.

وی ادامه داد: انقلابی بودن را مردم باید به عینه ببینند اگر بتوانیم امسال برنامه‌هایی را که تنظیم کرده‌ایم اجرایی کنیم شاهد تحول بزرگی در تهران خواهیم بود. قطعا دادن وعده برای امیدبخشی خوب است؛ اما باید وعده را زمانی بدهیم که مطمئن باشیم کار انجام شدنی است. شورای شهر و شهرداری تهران اقدامات خوبی را آغاز کرده‌اند. در این دوره اعضای شورای شهر تهران در مناطق حضور پیدا می‌کنند به صحبت‌های مردم گوش می‌دهند و همه تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که یأس و ناامیدی در میان جوانان فجایع زیادی را به بار می‌آورد، اضافه کرد: امسال شهروندان باید مشاهده کنند وضعیت حمل و نقل تغییر خواهد کرد در شرایطی که تهران شهر بسیار بزرگی است ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید دیده نمی‌شود. باید بتوانیم اتوبوس‌های بیشتری به همراه واگن‌های مترو به ناوگان حمل و نقل عمومی تزریق کنیم. ان‌شاالله این هفته موضوع واریز پیش پرداخت واگن‌های مترو حل خواهد شد و ظرف ۱۴ ماه آینده شاهد ورود این واگن‌های جدید باشیم تا علاوه بر حل مشکل مردم تحول بزرگی رقم بخورد.

وی تاکید کرد: هم باید انتقاد باشد و هم اگر عیبی را دیدیم باید بیان کنیم اما بهتر است قبل از این‌که عیب را فریاد بزنیم اول آن را بررسی و پس از آن که مطمئن شدیم، آن را بیان کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع حقوق کارکنان شهرداری تهران اظهار کرد: در مورد موضوع حقوق سال گذشته تلاش فراوانی کردیم تا موضوع حقوق را حل و فصل کنیم. نامه‌هایی به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم اما آنچه که می‌خواستیم عملی نشد. در شرایط موجود نیز مدام فاصله حقوقی زیاد می‌شود فیشی که در خصوص یکی از کارکنان منتشر شد زیاد است اما باید توجه داشته باشیم که مدیری که شب کاری ندارد اضافه شب کاری دریافت نمی‌کند و باید چنین مسائلی را دنبال کنیم.

چمران ادامه داد: ما از افرادی که این موضوعات را مطرح می‌کنند تشکر می‌کنیم اما باید توجه داشته باشیم فردی که فیش حقوقی‌اش منتشر شد جانباز است و استثنائاتی همچون عدم پرداخت مالیات برای وی اجرایی شده و با توجه به این‌که ایثارگر است سقف حقوقی برای وی در نظر گرفته نمی‌شود. این مسائل باید مدنظر قرار گیرد. بی‌تردید اگر خداوند برکت ندهد فردی دهها برابر حقوق بگیرد هم فایده‌ای ندارد البته که باید کمینه و بیشینه حقوق را در نظر بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: حقوق اعضای شورا رقمی است که دولت تعیین کرده ما در حقوق پرسنل شهرداری دخالتی نداریم و شهرداری براساس روال خود پرداخت‌ها را انجام می‌دهد و خودش در این زمینه پاسخگوست. افتخار اعضای شورا این است که با شرایط موجود به شورا آمده‌اند و حق‌الجلسات اگر زیاد یا کم باشد با همین حقوق خدمت می‌کنند و همین شرایط را پذیرفته‌اند.

483484