پرسون از گرانی بلیط استخرها گزارش می دهد؛

افزایش 400 درصدی قیمت مجموعه های آبی شهرداری تهران / سازمان تعزیرات بر اقدام سازمان ورزش نظارت کند

در چند روز اخیر قیمت بلیط مجموعه های آبی و استخر ها زیر نظر شهرداری تهران افزایش 400 درصدی اعمال شده است و موجب شده تا بسیاری از شهروندان تهرانی از این خدمات محروم شوند.
تصویر افزایش 400 درصدی قیمت مجموعه های آبی شهرداری تهران / سازمان تعزیرات بر اقدام سازمان ورزش نظارت کند

به گزارش سایت خبری پرسون، سالیان گذشته مجموعه های آبی یا همان استخرهای شهرداری تهران با پول بیت المال از سوی شهرداری تهران با هدف بهره مندی تمامی مردم راه اندازی شده است؛ که با گذشت یک سال و نیم از مدیریت شهری علیرضا زاکانی که با شعار خدمت به مردم روی کار آمده است این خدمت را با افزایش 400 درصدی قیمت برای مردم فراهم کرده است.

متولی مجموعه های ورزشی از جمله استخرها برعهده معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و به دنبال آن سازمان ورزش شهرداری تهران است؛ که گویا در شرایط اقتصادی که هموطنان با آن مواجه هستند این میزان افزایش قیمت برای بسیاری از شهروندان جای تعجب دارد.

شهروندان تهرانی در گفتگو با خبرنگار ما از این افزایش ناگهانی ابراز گله مندی دارند که در ادامه این نارضایتی را می خوانید:

چرا 400 درصد؟

قیمت بلیط استخر مجموعه های شهرداری در سال گذشته 18 هزار تومان بود که این قیمت تا فروردین ماه سال جاری نیز همین میزان بود که به یک باره در تاریخ یک اردیبهشت ماه سال جاری قیمت 77 هزار تومان شده است که نشان از افزایش 400 درصدی است.

پرهام که از این افزایش قیمت بسیار تعجب کرده است؛ گفت: قیمت بلیط استخر مجموعه های شهرداری در سال گذشته 18 هزار تومان بود که این قیمت تا فروردین ماه سال جاری نیز همین میزان بود که به یک باره در تاریخ یک اردیبهشت ماه سال جاری قیمت 77 هزار تومان شده است که نشان از افزایش 400 درصدی دارد.

وی که به مجموعه غدیر در محله دهکده المپیک غرب تهران مراجعه کرده است؛ افزود: به هر حال ما نیز متوجه می شویم که گرانی به مجموعه های شهرداری تهران نیز سرایت کرده است؛ افزایش حقوق پرسنل، هزینه برق، آب، گاز و هزینه های جاری با افزایش سالیانه رو به رو شده است، اما اینکه به یک باره این قیمت 400 درصد افزایش یابد جای تعجب دارد.

این شهروند تهرانی ادامه داد: مجموعه های بخش خصوصی بلیط استخر را 100 هزار تومان ارائه می کنند و گاها کمتر نیز است ولی مجموعه های شهرداری که ملک متعلق به خودشان است و اجاره بهایی پرداخت نمی کنند و از سوی دیگر نیز درآمدزایی دارند؛ همچنین سازمان متولی با بودجه همراه است چرا این میزان افزایش قیمت در نظر گرفته شده است.

کاهش مراجعه جوانان به مجموعه های ورزشی

یکی دیگر از شهروندان در این باره گفت: با این افزایش قیمت عجیب دیگر کمتر شاهد حضور مراجعه کنندگان به ویژه جوانان به مجموعه های تفریحی و آبی خواهیم بود و جوانان باید وقت شان را جای دیگر تلف کنند.

او خاطرنشان کرد: زمین های فوتبال چمن مصنوعی زیر مجموعه شهرداری تهران که توسط پیمانکاران اداره می شود، اما مجموعه های آبی که زیر نظر شهرداری تهران بود نیز با این افزایش قیمت شاهد حضور کمتر مراجعه کنندگان خواهیم بود.

این شهروند تهرانی گفت: موضوع گرانی تنها مربوط به مواد غذایی، دلار، طلا، خانه، خودرو و... نیست بلکه خدمات تفریحی نیز جزو گرانی ها به حساب می آید که انتظار این است نهادهای نظارتی به این افزایش قیمت توجه کنند.

نهادهای نظارتی؛ نظارت کنند

نهادهای گوناگونی چه در شهرداری تهران و چه در بیرون از شهرداری تهران وجود دارند که متولی نظارت بر رفتار مسئولان هستند؛ اینکه چرا سازمان بازرسی و اداره کل حراست به این افزایش قابل توجه ورود نکرده است و یا اینکه اعضای شورای شهر تهران که بعد از یک سال و نیم از نظارت شان همچنان از مدیریت گذشته انتقاد می کند چرا در دوره نظارتی خودشان به این موضوع ورود نمی کنند جای تعجب دارد؛ و نهایتا انتظار بسیاری از شهروندان از سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مسئول کنترل قیمت ها این است که با این افزایش قیمت 400 درصدی به این موضوع ورود کنند.

گزارش از: سیاوش پارسا

483098