تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت

کیفیت هوای شهر تهران پس از چهار روز متوالی وضعیت سالم و قابل قبول صبح سه‌شنبه باز هم در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار گرفت.
تصویر تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، توقف سامانه بارشی همراه با وزش باد موجب شد که در اولین روز اسفندماه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۱ در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار بگیرد که در این شرایط به کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

وضعیت در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران تنها شهرداری منطقه (۱۹) در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) قرار دارد.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ روز هوای پاک، ۲۱۸ روز هوای قابل قبول، ۹۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع: ایرنا

610864