زاکانی:

پسرخاله و دخترخاله خود را وارد شهرداری نکردم

شهردار تهران درباره استخدام‌ها در دوره مدیریت او در شهرداری تهران گفت: نزدیک ترین فرد به بنده ماه ها بیکار بود و با اینکه می دانستم به درد شهرداری می خورد، وارد مجموعه نکردم.
تصویر پسرخاله و دخترخاله خود را وارد شهرداری نکردم

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی با بیان اینکه برخی تریبون را روشن می کنند و حرف هایی را می زنند که ما متحیر می شویم، تأکید کرد: ما می توانستیم ۵۰ درصد نیروی خروجی، نیرو جذب کنیم اما انجام ندادیم. ما حجم کار را افزایش دادیم تا انباشت نیروهای گذشته بتوانند فعالیت کنند. ظرفیت شهرداری با تمام توان فعالیت می کند اما از طرفی دیگر قدرالسهم تملک دارایی مالی و سرمایه ای را سال به سال کاهش می دهیم و برای سال آینده به ۳۶ درصد رسیده است.

او با بیان اینکه حلقه ای به نام نظام ارزیابی در شهرداری تشکیل شده تا با افراد مصاحبه کنند و اگر به اقتضای نیاز باشد جذب صورت گیرد، افزود: هزینه های جاری که بخشی از آن حقوق پرسنل است کاهش یافته است این در حالی است که نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر نیرو در شهرداری مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۵۰ هزار نفرشان به طور مستقیم با ما فعالیت می کنند.

زاکانی با تأکید بر اینکه ما به این افراد می گوییم اگر برای شهرداری کاربردی باشند جذب خواهند شد و در غیر این صورت مخالفت صورت می گیرد، گفت: از یک راننده تا یک متخصص همه ارزیابی می شوند. بنده به عنوان شهردار تهران پسرخاله و دخترخاله خود را وارد شهرداری نکرده ام. این مباحث به افکار عمومی آسیب می زند.

شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: نزدیک ترین فرد به بنده ماه ها بیکار بود و با اینکه می دانستم به درد شهرداری می خورد، وارد مجموعه نکردم.

زاکانی با بیان اینکه افراد کاری نکنند که شهرداری به ورطه ای بیفتد که دغدغه اش نارضایتی پرسنل باشد، افزود: افزایش پرسنل باعث می شود کار صورت نگیرد و دچار مشکل شویم.

منبع: همشهری آنلاین

610939