بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بر اساس اعلام مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت؛

کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور

بر اساس اعلام مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی3 درصد کاهش یافته و از ۳۵.۱۵ درصد به ۳۲.۳۵ درصد رسیده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۸۲ نفر از آنها بستری شدند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در زمینه انسولین به سمت خودکفایی پیش می‌رویم. ۲ نمونه انسولین قلمی تکمیل شده و در حال توزیع است، ۳ نمونه دیگر نیز مراحل انتهایی خود را طی می‌کند که با این ۳ نمونه در انسولین خودکفا خواهیم شد.
وزارت بهداشت گزارش عملکرد دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در دولت سیزدهم را منتشر کرده است؛ بر اساس این گزارش، عدم رعایت بهداشت عمده علت شکایت مردم بوده و در ۱۶ ماه اخیر نیز بیش از ۳۹۰۰ شکایت بابت گرانفروشی دارو ثبت شده است.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با توجه به موضوع سلامت نان در کشور گفت: غنی سازی نان با اسیدفولیک، یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت است که در راستای کاهش فقر آهن صورت می‌گیرد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در سلسله نشست‌های خبری این وزارت خانه که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، به تشریح دستاوردهای حوزه بهداشت در دولت سیزدهم پرداخت.