بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

در حالی نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرده حداقل ۱۰ تا ۱۵ شهر کشور درگیر مسمومیت دانش آموزان شدند که رییس مجلس این آمار را رد می کند و اعلام کرده که اینطور نیست و تنها دو شهر قم و بروجرد درگیر هستند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان داد که سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت در دانش آموزان شده، گفت: جزییات آن بعدا منتشر می‌شود.
نائب رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو می‌گوید: با اعتبار ۶۹ هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال ۱۴۰۲ برای دارو تعیین شده، سال آینده در بهترین حالت ۴ تا ۵ ماه می‌توانیم وضعیت را تحمل کنیم. بعدش باید توی سر خود بزنیم و کاسه چه کنم در دست بگیریم.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که فردا این کمیسیون جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی موضوع مسمومیت دانش آموزان قمی با حضور وزرای آموزش و پرورش و بهداشت تشکیل خواهد داد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروی آلبومین از اواخر سال گذشته در کشور در حال تولید بوده است و امروز این دارو در نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی رونمایی می‌شود.
نبود یا کمبود داروهای اعصاب و روان مشکلات جبران‌ناپذیری را در سطوح فردی و اجتماعی به وجود می‌آورد و رفع این کمبودها و تهیه و تأمین داروهایی با بالاترین درجه کیفیت باید جزو اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.
سرپرست جدید شرکت پخش سها هلال گفت: به طور متوسط حدود ۱۲۰۰ قلم دارو حیاتی و کمیاب توسط این شرکت زیر مجموعه هلال احمر تأمین و توزیع می‌شود.
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: پیش بینی از میزان افزایش قیمت دارو در سال آینده خیلی سخت است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: سطح سواد سلامت در کشور ما خوب نبوده و افراد نمی‌دانند که نسبت به پیشگیری؛ خود مراقبتی و نیز مراجعه به موقع چه کارهایی را انجام دهند و رسانه ملی ما باید در راستای ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه اقدامات مفیدی را انجام دهد.
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع با جدیت از سوی وزارت بهداشت دنبال می‌شود و بخش عمده کشور تا 2 سال آینده تحت پوشش پزشکی خانواده قرار می گیرند، اما داشتن پزشک خانواده برای مردم اجباری نیست.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پرستاری گفت: به رغم اینکه محل تأمین منابع کارانه ۳ ماه زمستان ۱۴۰۰ پرستاران از قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مشخص شده اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.