بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

حداقل اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح دارویاری در سال آینده، ۱۰۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به تصویب بودجه سال آینده گمان می شود دارو وارد بحران جدی شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سبزیجات، انواع کلم و به خصوص کلم بروکلی در بحث پیشگیری از سرطان بسیار قوی عمل می‌کنند.
حرف آخر یک متخصص تغذیه درباره پفک؛

هیچ مواد سودمندی در پفک نیست که توصیه به مصرف آن کنیم

یک متخصص تغذیه با اشاره به مضرات بسیار پفک، گفت: هیچ مواد سودمندی در پفک نیست که توصیه به مصرف آن کنیم و مصرف این ماده خوراکی خطرات بسیاری برای سلامت افراد و به‌ویژه کودکان دارد.
راز داشتن پوست خوب در روتین مراقبت از پوست شبانه شما است ، مثلا می تواند در روبالشی شما نیز باشد. تعویض نکردن روبالشی خود در هفته ممکن است باعث ایجاد مشکلات پوستی شود.
تبخال از جمله مشکلاتی است که خصوصا در مواقع ناخواسته در بدن افراد ایجاد می شود و علاوه بر درد و ناراحتی، به خاطر شکل ناخوشایندی که دارد آنها را به دردسر می اندازد.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: استقبال برای افتتاح مطب بسیار کم شده و بسیاری از مطب‌های فعال هم به دلیل مشکلات درآمدی بسته شده‌اند زیرا مطب‌داری از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست.
روح الامینی، نماینده مجلس و طراح دهمین استیضاح وزیر بهداشت ، در گفت وگویی مشروح دلایل ضرورت استیضاح «عین اللهی» و ناکارآمدی مدیریت حوزه سلامت کشور را تشریح کرد. او معتقد است، زخم مشکلات بخش سلامت با مدیریت کنونی روز به روز در حال عمیق ترشدن است. روح الامینی کلی حرف های «نگو» هم داشت...
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه رعایت عدالت، حفظ کرامت، رعایت منزلت و حقوق بیمار در مطب های پزشکی و مراکز درمانی استان موجب آرامش خاطر خانواده ها و ایجاد رضایتمندی در مردم می‌شود، گفت: یکی از دلایل مراجعه بیماران کرمانشاهی به شهرهایی مانند تهران علاوه بر نیاز به خدمات ویژه، رعایت کرامت بیمار و کسب رضایتمندی بیشتر است
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: بر اساس آنچه که وزارت صمت اعلام کرده است، سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید می‌شود و طبق گزارش وزارت بهداشت، مصرف سالانه سیگار در کشور بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد نخ است

سنگ کلیه از شایعترین بیماریهاست که افراد زیادی را درگیر می‌کند. اینکه تغذیه چه نقشی در سنگ‌سازی کلیه‌ها دارد و چه مواد غذایی منجر به سنگ‌ساز شدن کلیه‌ها می‌شود، سئوالات متداولی است که یک متخصص کلیه و مجاری ادراری به آنها پاسخ داده است.
کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری به بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر بهداشت و درمان می پردازند.

اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در سومین جشنواره طب ایرانی مبنی بر این که «طب ایرانی باعث ارتباط با فرهنگ اصیل‌مان می‌شود و آموزش و پرورش آمادگی تدارک تشکیلات دانش‌آموزی و تاسیس هنرستان‌های طب ایرانی را دارد تا از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان در این مسیر استفاده شود.» واکنش‌های بسیار زیادی را برانگیخته است.
در دوران کرونا کودکان اسیر منزل بودند و ارتباطات اجتماعی و روابط بین خانواده‌ها در این ایام کاهش چشمگیری پیدا کرد. بسیاری از کودکان در آپارتمان‌ها فضایی برای تخلیه انرژی خود ندارند و والدین سریعا به فرزند خود انگ بیش فعالی می‌زنند. این واژه خیلی واژه درستی نیست زیرا خود متخصصین هم وقتی می‌خواهند بیش فعالی را تشخیص دهند باید روزها و جلسات متعدد کار کنند.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره تاسیس «هنرستان‌های طب ایرانی»، گفت: اظهارنظرهای این‌چنینی و تربیت نیروهایی که بدون داشتن پشتوانه و زمینه علمی لازم از راه میان‌بر وارد حوزه خدمات سلامت شده و به خیل مداخله گران غیرمجاز در امر سلامت اضافه می‌شوند، به مشکلات حوزه پزشکی دامن می‌زند.