بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

در پی انتشار مطلبی از سوی داماد خانواده "علی انصاریان" درباره روند درمان او در هنگام ابتلا به کرونا، پزشک فوق تخصص ICU و وکیل پایه یک دادگستری توضیحاتی درباره ابهامات پرونده فوت او ارائه کردند.
دبیرکل خانه پرستار هرچند که آمار مهاجرت پرستاران را اعلام می‌کند اما تاکید می‌کند که همکاران پرستارش، از اعلام این آمار دل‌خوشی ندارند، او می‌گوید:«همکارانم می‌گویند آمار از مهاجرت پرستاران را اعلام نکنید، چون بجای اینکه مشکلات را حل کنند، سنگ‌اندازی می‌کنند برای موسسات کاریابی و راه‌های مهاجرت تا پرستاران برای خروج از کشور دچار مشکل شوند.»
عضو کمیسیون بهداشت مجلس؛

مالیات بر دخانیات باید بیشتر شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کشور ما ضعیف‌ترین کشور در اعمال مالیات بر دخانیات است که همین مسئله باعث رشد مصرف سیگار و کاهش سن اعتیاد در کشور شده است.
یکی از مصارف ارزی پیش بینی شده در مصوبه اخیر بانک مرکزی، ارز درمانی برای بیمارانی است که بنا به تشخیص و تایید دستگاه‌های ذی‌صلاح نیاز به سفر خارجی و درمان در کشور دیگری دارند. بر این اساس، سقف مشخصی برای درمان و البته اقامت بیمار و یک همراه در نظر گرفته شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ممنوعیت تبادل دارو خارج از داروخانه گفت: هر دارویی که به اداره پست می‌رود، نیازمند مجوزهای لازم و قانونی است.
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در خصوص رفع گرسنگی با خوردن بیسکویت های سبوس دار گفت: مردم در مورد مصرف نان و بیسکویت سبوس دار دچار اشتباه شده اند سبوس کالری مواد را کم نمیکند.

طبق تحقیقات محققان چینی زنانی که طولانی‌ مدت در معرض استروژن بودند، در مقایسه با زنانی که کوتاه‌ مدت در معرض استروژن بودند، ۵ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی ایسکمیک و ۱۳ درصد کمتر در معرض سکته مغزی قرار دارند.
رئیس اداره سرطان دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: سالانه تقریبا نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند.
رئیس سازمان اورژانس کشور به وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی در خوی اشاره کرد و گفت: دارو به اندازه کافی در این شهر دپو شده است ولی خطر آنفلوانزا و کرونا جدی است اگر هموطنانمان با علائم سرماخوردگی مواجه شدند، حتماً به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
به گفته متخصصان، بسیاری از انواع سرطان قابل پیشگیری هستند. اگرچه برخی از عوامل خطر این بیماری مانند سن یا ژنتیک قابل تغییر نیستند، سایر عوامل از جمله سبک زندگی سالم در کنترل خود فرد هستند.