بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

با توجه به اینکه شهر های آبی کرونایی در حال افزایش است اما رعایت پروتکل های بهداشتی رو به پایین است و این موضوع در آستانه سال نو و افزایش سفرها نگران کننده به نظر می رسد.
دانشمندان با ابراز نگرانی از اینکه آنفلوانزای پرندگان در سراسر جهان در حال شیوع است که عمدتا پرندگان وحشی و طیور را مبتلا می‌کند و به تازگی به پستانداران نیز رسوخ کرده و چند مورد از ابتلای انسانی آن نیز گزارش شده است، می‌گویند اگر قرار باشد این بیماری میان انسان‌ها شیوع یابد، چند داروی ضد ویروسی در دسترس است، اما ساخت واکسن برای آن به زمان نیاز دارد و مشخص نیست میزان تلفات آن چقدر باشد.
حفظ سلامت قلب فواید بی شماری دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی زوال عقل، در ادامه ۵ خوراکی که در تقویت سلامت قلب موثرند را بشناسید.
به طور کلی، مصرف روزانه ۸ گرم پروتئین برای هر ۱۰ کیلوگرم وزن، کافی است. یعنی بدن یک فرد ۵۰ کیلویی به روزی ۴۰ گرم پروتئین نیاز دارد؛ با این حال کارشناسان تغذیه اذعان می‌کنند که برخی از افراد می‌توانند از میزان پروتئین بیشتری بهره‌مند شوند. بهترین منابع پروتئین شامل مرغ، ماهی، تخم مرغ، سویا، لوبیا، عدس، آجیل، دانه‌ها، برنج و ... است.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸۳ نفر از آنها بستری شدند.

وزیر بهداشت به عنوان نماینده دولت عازم قم شد تا از نزدیک و با جزییات بیشتری موضوع مسمومیت های دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهد.
عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به کمبود پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: مشکل کمبود پرستار حتی با استخدام ۱۱ هزار نفر در این گروه شغلی که وزارت بهداشت اعلام کرده است، حل نمی شود.
اسپری استنشاقی جدید برای درمان میگرن در انتظار تایید سازمان غذا و دارو آمریکا ممکن است تا جایگزینی برای درمان افرادی که میگرن دارند باشد.
یک متخصص داروسازی بالینی گفت: افراد در حد مسمومیت‌های دارویی ساده می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند و نشانه‌های بیماری را شرح دهند تا اگر خطر جدی باشد به اورژانس انتقال داده شوند و اگر جدی نبود، توسط متخصص داروساز، دستورالعمل‌های کنترل در خانه ارائه می‌شود.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به سفرهای نوروزی گفت: اگر می‌خواهیم در سال نو شرایط کرونا در کشور دچار تغییر نشود دستورالعمل های بهداشتی را در طول مسافرت جدی بگیرید.
دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان؛

ابتلا به سرطان در زنان آمار بالایی دارد

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان گفت: متأسفانه در کشور نسبت به آمار جهانی افزایش بالاتری از میزان مبتلایان به کانسرهای زنان را شاهد هستیم و حتی درصد ابتلاء به سرطان نیز افزایشی است .
در ادامه مسمومیت‌های سریالی دانشجویان، این اتفاق برای دانش‌آموزان نیز رخ داد و از ۹ آذر امسال شاهد شروع مسمومیت‌ها در برخی مدارس کشور از جمله قم بودیم و سریال مسمومیت دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد! اما علت این مسمومیت‌های سریالی مشکوک چیست؟!
رئیس اداره مددکاری وزارت بهداشت؛

درصدد افزایش ۱۵ درصدی جذب نیروی مددکاری هستیم

رئیس اداره مددکاری وزارت بهداشت، گفت: هم اکنون به ازای هر ۷۴ تخت بیمارستانی یک مددکار اجتماعی داریم که در صدد این هستیم که نیروهایمان را در این بخش افزایش دهیم.