بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با توجه به افزایش کرونا با شیبی ملایم در کشور گفت: عمده بیماران بستری مبتلا به کرونا افرادی هستند که واکسن نزده اند.
سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان ۱۵ خرداد ضمت ارائه توضیحاتی در خصوص مواجهه با افرادی که دچار سوختگی شده اند، گفت: اگر پوست دچار سوختگی و تاول زدگی شد، به هیچ عنوان اقدام به قیچی و یا ترکاندن تاول نکنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در خصوص نحوه پرداخت تعرفه پرستاری به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که این پرداخت‌ها به صورت عادلانه و بر اساس فرایندهای شفاف و با نظر رؤسای بیمارستان‌ها و مدیران پرستاری صورت گیرد.
دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران گفت: با پیشرفت تکنولوژی و مجهز شدن اکثر آزمایشگاه‌ها به دستگاه‌های اتوماتیک در دو دهه اخیر، میزان خطاهای اندازه گیری در مرحله انجام آزمایش به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
فوق تخصص آسم و آلرژی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری رینیت آلرژیک را یک بیماری التهابی شایع مخاط بینی عنوان کرد که با توجه به شباهت علایم آن با کووید ۱۹ باعث نگرانی برخی از مبتلایان شده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

پیگیر موضوع کمبود و قیمت دارو هستیم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متأسفانه مسئولان مربوطه آمار دقیقی از کمبودهای دارویی ندارند.
یکی از شایع‌ترین آسیب‌های حوادث چهارشنبه سوری، آسیب چشم است. زیرا، انفجار مواد محترقه خطرناک و خرده‌های اکلیل و سرنج، سلامت چشم‌ها را تهدید می‌کند. در همین حال، آسیب‌های چشمی با خطر نابینا شدن همراه است.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افزایش موارد کرونا در کشور قابل توجه نیست. البته که در طول زمان تغییرات و بالا و پایین شدن طبیعی است، اما آنطور نیست که وارد پیک جدیدی شده باشیم.