بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

داشتن یک خانه تمیز ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوانزا از طریق سطوح آلوده را به حداقل برساند، اما مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد آسم کودکان در خانه‌های «فوق‌العاده تمیز» بیشتر دیده می‌شود.

یک عضو کانون هموفیلی در گفتگو با خبرآنلاین از تولید نشدن «سافاکتو» در ایران و نگرانی بیماران برای تامین داروهایشان ابراز ناراحتی می‌کند. وی خواستار واردکردن داروی هملیبرا از وزارت بهداشت است.
رئیس سازمان امور مالیاتی از اعلام اسامی پزشکان متخلف در حوزه فرار مالیاتی به نظام پزشکی خبر داد و گفت: ممکن است نسبت به ابطال مجوز برخی از پزشکان که فرار مالیاتی می‌کنند، اقداماتی انجام شود.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به توزیع داروهای سقط جنین گفت: توزیع داروهای رایج در سقط جنین فقط برای عرضه مراکز درمانی بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در داروخانه‌های آنها مجاز است.
در مورد اخیر، فشل‌بودن مواجهه رسانه‌ای مسئولان با موضوع کار را به جایی رسانده که عملا اطلاع‌رسانی درباره بحران از دست مقامات مسئول خارج و شبهات در سطح جامعه چنان عمیق و اساسی شده که اساسا امکان طرح و درنتیجه پاسخ‌گویی به آنها از تریبون‌های رسمی وجود ندارد