بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

چه قائل به این باشیم که گزارش‌های مسمومیت ناشی از استرس و اضطراب و جو روانی است، چه مایل باشیم تصور کنیم که یک عملیات پیچیده تروریستی در جریان است، حالا دیگر وقت آن رسیده که شورای امنیت ملی در مورد این وضعیت استثنایی تشکیل جلسه دهد.
رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به نحوه اجرای قانون تعرفه‌ خدمات پرستاری گفت: اجرای این قوانین فقط تظاهر به اجرای قانون است؛ زیرا این نوع اجرای قانون برای پرستاران سودی ندارد.
از دیروز تا امروز ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۱۵ نفر از آنها بستری شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص بروز کمبود مصنوعی آنتی بیوتیک در داروخانه ها، توضیحاتی ارائه داد.

رئیس سازمان داوطلبان از کمک ۷۵ میلیارد ریالی خیرین به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر در راستای استفاده افراد کم‌برخوردار از این تجهیزات خبر داد.
رئیس هجدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان؛

نوزاد تا ۶ ماهگی حتماً از شیرمادر تغذیه کند

رئیس هجدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان گفت: کودک تا 6 ماهگی باید شیر مادر بخورد و بعد از ۶ ماهگی می‌توان از غذای کمکی مثل فرنی و سوپ برای کودک استفاده کرد.
رئیس هیئت‌ مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با اشاره به پیش بینی گرانی دارو در سال آینده گفت: عدم تخصیص بودجه مناسب و مکفی به طرح دارویاری برای سال آینده باعث افزایش پرداخت از جیب مردم می شود.
معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به رونمایی از سه سامانه جدید بیمه سلامت، و ویژگی این سامانه گفت: استفاده از این سامانه باعث صرفه جویی بسیاری در مصرف کاغذ دارد و سرعت بخشی در ارائه خدمات به مردم را به همراه دارد.