بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

در طی ۴ سال اخیر، مرگ ناشی از اور دوز( مصرف بیش از حد دارو) بیش از ۲۳ درصد بوده است. در این مقاله قصد داریم چند مورد از دلایل آن را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.
وزیر بهداشت درمان و آمورش پزشکی امروز ضمن بازدید از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ و ایستگاه های سلامت مستقر در پیرامون حرم مطهر رضوی، اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مورد ارزیابی قرار داد.
هفته آگاهی از سندرم داون بین ۱۵ تا ۲۱ مارس در سراسر جهان در موسسات مختلف پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی برای کمک به ایجاد آگاهی در مورد افراد مبتلا به سندرم داون و حمایت از کسانی که تاخیر شناختی دارند، انجام می‌شود.
در حالی که معاون درمان وزارت بهداشت، افزایش نسبی آمار کرونا را چندان خطرناک نمی‌داند؛ اما تازه‌ترین به روزرسانی نقشه کرونا در کشور، از افزایش تعداد شهرهای قرمز حکایت دارد.
وزارت بهداشت اعلام کرد ، در شبانه روز گذشته ۸۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و متاسفانه 11 نفر کرونایی جان خود را از دست دادند.
افزایش موارد ابتلا به کووید طی دو هفته گذشته

نوروز با کرونا می‌آید؟

«دانش ما درباره کرونا هنوز زیاد نیست، از همان روزهای اول کسی گمان نمی‌کرد این ویروس جهش‌های متعددی داشته باشد و البته ایمنی گریز هم باشد، اما این اتفاق افتاد، لذا ما در این مدت با سویه دلتا مواجه شدیم که کشندگی زیادی داشت و از طرفی با سویه اومیکرون مواجه شدیم که سرایت‌پذیری بیشتری داشت، از این روی در پی این جهش‌های متوالی بعید نیست که یک‌بار دیگر با سویه‌ای مواجه شویم که کشندگی بیشتری داشته باشد.»
«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته اعلام کرد: بیماری کووید۱۹ به عنوان یک نگرانی سلامت عمومی در سطح بین الملل و به عنوان یک بیماری همه گیر به پایان رسیده است.