بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

اسپند از جمله گیاهان دارویی است که با نام اسفند و حرمل نیز شناخته می‌شود و از گذشته‌های دور به عناوین‌مختلف ازجمله ضدعفونی کردن و خوشبو نمودن هوای محل زندگی، دور کردن چشم‌زخم و درمان بیماری‌ها در طب سنتی کاربرد داشته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز ۴۷ هزار پزشک‌ متخصص در بیمارستان‌های دانشگاهی به صورت روزانه فعالیت داشته‌اند، گفت: در روزهای تعطیل اولویت پذیرش با بیماران اورژانسی است.
زهرا نادری، فوق‌تخصص ناباروری، تاکید می‌کند که این روزها، بسیاری از زوج‎های جوان به او مراجعه می‌‎کنند برای چشیدن طعم والدینی؛ این درحالی است که آن‌ها خبر ندارند که قرار نیست با به دنیا آوردن فرزندی کانون گرم خانواده‌شان گرم شود.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی از خانه رؤیایی خود در آمریکا و رها کردن آن به عشق خدمت به هموطنان گفت؛ از روزهایی که در آمریکا به عنوان شلوغ ترین مطب، نوزادان آمریکایی را ویزیت می‌کرد.
برنامه پزشکی خانواده که آغاز اجرای آن به دهه هشتاد باز می‌گردد، هنوز نتوانسته جایگاه خودش را در نظام سلامت کشور پیدا کند اما مهم ترین اولویت وزارت بهداشت در سال جدید خواهد بود.
یکی از اعمال جراحی زیبایی که امروز مورد توجه زنان قرار گرفته و در زیبایی آلت تناسلی حائز اهمیت است، لابیاپلاستی است.
گزارش جدید نشان می‌دهد که آمریکا با کمبود داروهای حیاتی برای درمان سرطان، مشکلات تنفسی و غیره مواجه است.

وزیر بهداشت با بیان این که از ابتدای سال تاکنون مراجعه به اورژانس مراکز درمانی ۵۸ درصد و اعمال جراحی اورژانسی ۸ درصد افزایش داشته است؛ در عین حال گفت: موج هشتم ویروس کرونا باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی شده است و مهمترین مسأله برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تزریق واکسن است.
دکتر مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا می‌گوید: مردم در دید و بازدیدهای عید حواس‌شان باشد که رعایت پروتکل‌ها را فراموش نکنند و فکر نکنند کرونا تمام شده است. به محض این که ماسک را کنار بگذارند و فاصله فیزیکی را رعایت نکنند، آمار کووید دوباره بالا می‌رود.
خوردن تنقلات و شیرینی‌های مخصوص دید و بازدیدهای نوروزی، باعث می‌شود در پایان تعطیلات نوروزی، دچار اضافه وزن و چاقی شویم. در حالی که با رعایت چند نکته و توصیه می‌توان از چاق شدن خودمان جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت در پیام نوروزی گفت: امیدوارم امسال رشد تولید کالاهای سلامت محور فزونی یابد.