بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز به کار برنامه سلامت خانواده در حدود ۵۷ شهر کشور از ابتدای اردیبهشت امسال، اولویت اجرای این برنامه را مناطق محروم کشور عنوان کرد.

تعرفه‌های جدید خدمات پزشکی برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد، تعرفه‌هایی که جامعه پزشکی یک بار دیگر به آن اعتراض دارد و معتقد است به ضرر پزشکان و بیماران است. طوری‌که هم بیماران نمی‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و هم پزشکان درآمد کافی ندارند، متخصصان از کم‌کاری دولت و سازمان‌های بیمه‌گر برای رفع مشکل می گویند.
شماری از کشورهای آسیایی افزایش موارد کووید-۱۹ را گزارش کرده‌اند و و در حالیکه عفونت‌های کروناویروس در این منطقه آندمیک شمرده می‌شوند، موج جدید فشار محدودی بر نظام‌های مراقبت بهداشتی می‌آورد.
سرپرست مدیریت سلامت مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به خطرات سزارین های تقویمی گفت: سلامت مادران و نوزادان نباید فدای رفتارها و فرهنگ‌های غلط نظیر زایمان‌های تقویمی شود.
یکی از مهم ترین و بی نظیر ترین مراکز درمانی نه تنها کشور بلکه می توان گفت منطقه خلیج فارس بیمارستان فوق تخصصی فارابی است؛ بیمارستانی شبانه روزی که کاملا به شکل تخصصی در حوزه چشم فعالیت دارد و روزانه پذیرای صدها نفر از هموطنان است.
بروز سندرم تنفسی در نوزادانی که زودتر متولد می‌شوند

تاریخ تولد لاکچری و دردسرهایی که به همراه دارد

تولد تقویمی نوزاد که با عنوان زایمان لاکچری از سال ۸۸ در کشور رواج یافت، یک اتفاق منحصر به فرد در کشور است که به دلیل اصرار والدین در تاریخ‌های رند انجام می‌شود و نارسی نوزادان را به همراه دارد.
مانور قطع اینترنت در بیمارستان با هدف ارتقای سطح آمادگی اعضا چارت فرماندهی بحران در مواجه با قطع اینترنت و اختلال در ارائه خدمت به مددجویان در یکی از مراکز درمانی شهر تهران برگزار شد.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تولد نوزادان نارس به دلیل انجام سزارین‌های تقویمی در تاریخ رند گفت: برای بیمارستان‌هایی که افزایش آمار سزارین غیرضروری در تاریخ دوم اردیبهشت داشته باشند اخطار شدید صادر خواهد شد.
بنابر جدیدترین آمار جهانی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا تاکنون به ۶۸۵ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۹۸۳ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۸۴۲ هزار و ۹۴۸ بیمار نیز تایید شده است.