بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که گرمازدگی بسته به نوع خفیف یا شدید آن، درمان متفاوتی دارد، گفت: گرمازدگی یک فوریت پزشکی است و اگر کسی دچار گرمازدگی شد باید فورا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شود.
فتق ناف زمانی رخ می‌دهد که بخشی از روده کوچک یا سایر اندام‌های شکمی از طریق یک نقطه ضعیف یا سوراخ در عضلات دیواره شکم نزدیک ناف یا خود ناف برآمده می‌شود. این نوع فتق می‌تواند هم در مردان و هم در زنان رخ دهد، اما در زنان به خصوص در زنانی که چندقلو باردار شده اند، شایع‌تر است.
سومین ماه سال جاری رو به پایان است، اما هنوز خبری کاهش حقوق ورودی تجهیزات پزشکی از ۴ به یک درصد نیست و این امر سردرگمی وارد‌کنندگان تجهیزات پزشکی را به همراه داشته و موجب شده تا شاهد تاخیر در ترخیص کالاهای سلامت محور باشیم.
معاون درمان وزارت بهداشت ضمن رد شایعات موجود درباره نشت اشعه رادیوتراپی در بیمارستان امام رضا(ع) گفت: با بررسی کارشناسان سازمان انرژی اتمی، مشخص شد میزان نشت اشعه و دوزی که شناسایی شد در محدوده طبیعی بوده است.
رئیس سازمان اورژانس:

زایمان دو هزار نوزاد در آمبولانس

رئیس سازمان اورژانس کشور به فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس اشاره کرد و گفت: به منظور بهبود خدمات درمانی، تأمین ۶۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور در دستور کار قرار دارد.
عضو هیات علمی بخش پزشکی مولکولی انستیتو پاستور ایران گفت: شیوع بالای عفونت‌های مجاری ادراری ناشی از کاتتر و ناکارآمدی درمان‌های آنتی‌بیوتیکی موجب سوق داده شدن تحقیقات به سمت یافتن راهکارهای جدید درمانی شده است.
برای خیلی از ما وقت نداشتن و مشغله‌های زیاد از دغدغه‌های همیشگی است، بنابراین عجیب نیست که خیلی از افراد وقت ندارند تا برای اهدای خون مراجعه کنند. اما این مسئله واقعاً ناخوشایند و تلخ است؛ زیرا تنها اهدای یک واحد خون می‌تواند جان سه نفر را نجات دهد.
روش نوین در جراحی بای پس عروق کرونر

گامی به سوی کاهش نگرانی بیماران و عوارض عفونی جراحی

اگرچه تکنولوژی ها و روشهای جراحی نوین عموما هزینه بالاتری دارند اما زمانیکه مدت بستری در بخش مراقبت های ویژه و بخش های جراحی کوتاه تر میشود و از طرف دیگر کاهش هزینه های مربوط به تهیه و تزریق خون و برگشت سریعتر بیمار به کار روزمره را در نظر بگیریم این روشها هزینه و اثربخشی بهتری هم دارند.
کمبودهای دارویی مسیر دلال‌های دارو را برای سودجویی هموارتر کرده است؛ یک داروساز می‌گوید دلالان دارو شبکه‌ای از افراد هستند که با سوءاستفاده از ضعف‌های نظارتی، دارو را از زنجیره رسمی توزیع خارج و وارد بازار سیاه دارو می‌کنند.
مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر طی اطلاعیه‌ای از بستری شدن ۱۰ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی و ۵ زائر در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه خبر داد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در هیچ کشوری به طور رایگان بیمارستان ایجاد نکرده و چنین هزینه‌ای نخواهد کرد، گفت: برنامه اصلی دولت صادرات تجهیزات پزشکی با هدف ارزآوری است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دیواره‌های سربی دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه اردیبهشت ماه امسال سرقت شد، گفت: افرادی که در این زمینه دست داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند.