بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه مسئولان حوزه شهری نباید بعد از گذشت ۳ سال از تصدی شورای شهر و شهرداری در بیان مشکلات حمل و نقل عمومی در موضع مطالبه‌گر قرار گیرند تاکیدکرد که شیوع کرونا نمی‌تواند دلیلی برای سلب مسئولیت مدیران شهری باشد.
محققان استرالیایی سرگرم ساخت یک افشانه بینی هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن تکثیر ویروسی ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد. آزمایش‌های انجام شده روی حیوانات نشان داد که این افشانه تا ۹۶ درصد تکثیر ویروسی را کاهش می‌دهد.

پیاده‌روی، به دلیل توانایی کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها، داروی معجزه‌آسا یاد می‌شود. حفظ سلامت چندان کار پیچیده‌ای نیست که نتوانیم آن را پیش بگیریم. برخلاف دارو‌های واقعی، پیاده‌روی هیچ عارضه جانبی ندارد، به راحتی در دسترس، مقرون به صرفه، موثر است و از همه مهم‌تر نیازی به نسخه ندارد!

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۸۳ بیمار کووید۱۹ قربانی کرونا شدند

مجموع قربانیان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

وزیر کشور با انتقاد از کاهشی بودن روند نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و به تبع آن افزایش تعداد مبتلایان، گفت: جریمه کردن افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند یکی از سیاست‌های جدید کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا است که درصورت تصویب ستاد، تهران الگوی اجرای این طرح می‌شود.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه واردات واکسن آنفلوآنزا به دلیل تحریم ها و معضل انتقال وجه به تامین کننده واکسن، با مشکل مواجه شده، در عین حال نسبت به تهیه آن از بازار آزاد هشدار داد.

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت:

دورکاری به کاهش ابتلا به ویروس کرونا کمک می‌کند

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای دورکاری می‌تواند به خلوتی سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش ابتلا به ویروس کرونا کمک کند، اما وقتی دورکاری لغو می‌شود، افراد مجبور می‌شوند به محل کار خود بروند و در نتیجه تراکم در حمل و نقل عمومی، ابتلا به بیماری افزایش می‌یابد.

نماینده مرند در مجلس با یادآوری تذکر خود به وزیر ورزش در مورد افزایش مصرف داروهای انرژی زای تقلبی در باشگاه های ورزشی، گفت: وزیر تاکید داشت که شبکه مافیایی بسیار پیچیده‌ای بیخ گوش وزارت بهداشت در حال فعالیت است و برای مقابله با آن از نیروی انتظامی، دادستانی و وزارت اطلاعات درخواست کمک کردیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همه مددجویان سازمان از سالمندان تا معلولان که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری و از نظر ابتلا به آنفلوانزا و کرونا پرخطر تلقی می‌شوند، در سال جاری به صورت رایگان واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جامعه پزشکی مانند دوران دفاع مقدس جهادگونه و بدون چشمداشت در مبارزه با اپیدمی کووید۱۹ در صحنه است و حتی اگر پول هم نگیریم اجازه نمی‌دهیم در مبارزه با این ویروس از هیچ کشور اروپایی عقب بمانیم.