در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها وارد پیک ششم می‌شویم

یک آسیب شناس اجتماعی بیان کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در شرایط فعلی نوعی خودخواهی و خشونت محسوب می‌شود. اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند وارد پیک ششم می‌شویم.
تصویر در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها وارد پیک ششم می‌شویم

به گزارش سایت خبری پرسون، امیرمحمود حریرچی، با بیان اینکه یکی از خشونت‌های جاری در جامعه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اظهار کرد: بخشی از علت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی عادی‌انگاری است، زیرا موضوع واکسیناسیون بحث جدی کشور بوده است اما نسبت به آن تعلل شد و این عادی‌انگاری در سطح مملکتی به مردم نیز منتقل شد. مطالب جذاب بخش دانستنی های مجله پرسون را از دست ندهید.

وی افزود: اکنون در وضعیتی قرار داریم که اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، وارد پیک ششم هم خواهیم شد و این فاجعه‌ است. مردم بیشتر از قبل باید اهمیت موضوع را درک کنند چرا که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم به سلامت خود و هم به دیگران کمک می‌کنند.

این آسیب شناس اجتماعی ادامه داد: درست است که عادی پنداری شده و آنطور که لازم است نسبت به واکسیناسیون، کمک به معیشت مردم و تعطیلی‌ها توجه نشده است، اما ما باید چه کار کنیم؟ ما نیز باید این موضوعات را رها کنیم؟ فراموش نکنیم که مسافرت‌ها و دورهمی‌ها موج بیماری را بالا می‌برد.

حریرچی با بیان اینکه هر لحظه می‌شنویم که اطرافیان درگیر بیماری کرونا شدند، یادآور شد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نوعی خودخواهی و خشونت در شرایط فعلی است. مردم درک کنند که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نوعی خشونت رفتاری است.

وی تاکید کرد: برخی مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به شوخی گرفته‌اند، حال آنکه رعایت این توصیه‌ها موضوع پیچیده‌ای نیست و فقط باید فاصله فیزیکی را رعایت کرد، در مراکز تجمعی حضور پیدا نکرد و تنها استفاده از ماسک کافی نیست.

منبع: ایسنا

331754