بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با پرسون:

در بحث مدیریت بحران کرونا، دولت شفاف عمل کند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: دولت باید شفاف عمل کند و منابع مالی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و گزارشی از این منابع تخصیص یافته ارائه دهد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در اتوبوس‌ها به افراد فاقد ماسک تذکر داده می‌شود و ابلاغ کردیم که ماموران به صورت رندومی اتوبوس‌ها را نگه داشته و تذکر بدهند.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: 19 کامیونی که در کشور عراق کشف شد، علی رغم اینکه ما، نیروی انتظامی و گمرک بارها اعلام کرده‌ایم که هیچ یک از آن‌ها ایرانی نبوده است، اما شبکه‌های معاند خارجی بر روی افکار ساده‌لوحی که شنونده و مخاطب آنها هستند، کار می‌کنند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از تمدید تعطیلی یک هفته ای صنوف پرتردد و ریسک‌پذیر در گروه‌های سه و چهار شهر تهران خبر داد و گفت: تعطیلی این صنوف از امروز ، ۱۰ آبان ماه به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

رئیس جمهور گفت: همه ما باید به وظایف خود در مقابله با کرونا عمل کنیم، همه دستگاه‌ها و مردم باید وظایف خود را مدنظر قرار دهند تا موفق شویم.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارو:

بازار دارو تحت کنترل سازمان غذا و دارو است

شاید در میان کمبود کالاهای اساسی می‌توان غذا و دارو را مهمترین موضوع در این کمبود دانست؛ چرا که با هر گونه اخلالی در تولید و توزیع مواد‌غذایی و دارو، حیات و سلامت شهروندان یک جامعه با تهدید مواجه می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که در این مرحله غیر از تامین منابع، نیازمند ایستادگی بر رعایت پروتکل ها هستیم، در وزارتخانه عاملی برای اجرای پروتکل‌ها نداریم و فقط مامور اعلام پروتکل ها هستیم نه مامور اقدام.