بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش بروز موارد بستری و فوت ناشی از کرونا منجر به خستگی کادر بهداشت و درمان شده است، گفت: موضوع تعطیلی دو هفته ای از سوی بسیاری از روسای دانشگاه های علوم پزشکی مطرح شده و ستاد ملی در این زمینه باید تصمیم گیری کند.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

رکورد مرگ روزانه شکسته شد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در طول شبانه روز گذشته، ۴۵۹ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

پزشک معالج رییس مجلس شورای اسلامی از منفی شدن دو نوبت تست کرونای وی خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر بیماری قالیباف کنترل شده و خطر سرایت ندارد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو به ادعای کشف داروی قطعی کرونا در کرمانشاه واکنش نشان داد و اعلام کرد: اظهارات در مورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۴۲۳ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.

با افزایش ۲ برابری آمار فوتی‌های کرونا در یک ماه اخیر

محدودیت‌های جدید کرونایی در راه است

با فوت روزانه بیش از ۴۰۰ فوتی کرونا در ایران تعطیلی و محدودیت‌های جدیدی در هفته پیش رو اعمال خواهد شد.

از اسفندماه سال قبل که ویروس کرونا مهمان ناخوانده خانه‌هایمان شد و با توصیه‌های بسیاری که پیرامون رعایت نکات بهداشتی و تاکید بر عدم خروج از منزل می‌شد، بسیاری از کارها و فعالیت‌هایمان از جمله رفتن به آرایشگاه‌ها را به تعویق انداختیم، اما با طولانی شدن روند بیماری، ناچار لازم است فعالیتهای روزمره البته با رعایت پروتکلها به انجام برسد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۴۰۶ بیمار در شبانه روز گذشته

تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.

در پی دستور قضایی دادستان کرمانشاه با همکاری فرمانداری، شهرداری، اصناف و بازرسی کلیه ورودی و خروجی های طاق بستان بسته و تعطیل شد.
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اعلام کرد؛

حلقه محاصره کرونا تنگ‌تر شده / سندرم خستگی مزمن در بیماران کرونایی

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به افزایش مراجعه بیماران بدحال به اورژانس‌ها، گفت: حلقه محاصره کرونا از همیشه تنگ‌تر شده، بیماری در حال چرخش سریع است و به نظر می‌رسد تهاجمی و افسارگسیخته شده است.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۴۱۹ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسید.

با رکوردشکنی‌های کرونایی

احتمال تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران قوت گرفت

آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در تهران نگران کننده است و درخواست تعطیلی ۲ هفته‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه دانشجویان ما باید طب سنتی را بشناسند، گفت: کمیته‌ای ملی با حضور صاحب‌نظران برای احیای جنبه‌های علمی طب سنتی جهت آشنایی دانشجویان با مکتوبات بازمانده از دانشمندان گذشته علوم تشکیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اقدامات پیشگیرانه و کاهش آمار مبتلایان جدید را راهکاری مهم برای تاب آوری ارائه خدمات درمانی اعلام کرد و گفت: باید توجه بیشتری به بهداشت و ردیابی بیماران داشته باشیم.
۸ ماه از شروع همه‌گیری کرونا در کشور می‌گذرد. کادر درمان خسته‌تر از همیشه ایستاده‌اند و به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند. این حجم فشار کاری روی کادر درمان بدون هزینه نبوده است. کارشناسان هشدار می‌دهند در صورت عدم چاره‌اندیشی، بخش زیادی از نیروی انسانی نظام سلامت که از سرمایه‌های ارزشمند کشورند از دست خواهد رفت که شاید جبران آن امکانپذیر نباشد.