بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به کاهش استفاده از ماسک توسط مردم در فضاها و اماکن مختلف هشدار داد و گفت: کرونا هنوز واکسن و داروی اختصاصی ندارد و سه اصل فاصله گذاری، شستوشوی مرتب دستها و استفاده از ماسک همچنان موثرترین راه پیشگیری از این بیماری است.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر رسید اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون ۳۵۵ هزار و ۵۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه به رغم همه فشارهای اقتصادی روند توسعه بهداشت و درمان در سال ۹۹ رو به افزایش بوده است، گفت: این روند نه تنها کاهش نیافته بلکه امسال مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال برای اولین بار مصمم هستیم که ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کنیم و حدود ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی و آموزشی تا هفته سلامت در اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از شکل گیری موج سوم بیماری کرونا در تهران خبر داد و تاکید کرد برای کنترل رشد فزاینده بیماری نیازمند انجام مداخلات جدی تر در تهران هستیم.
نایب رئیس مجلس گفت: اگر دولت قبل از بازگشایی مدارس، نمایندگان را طرف مشورت خود قرار می داد بهتر می‌توانست دو گانه «سلامت» و «آموزش» را مدیریت کند؛ این دوگانه به خوبی مدیریت نشد.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی، گفت: لغو دورکاری در شرایط فعلی به هیچ وجه منطقی نیست و دو سوم کارکنان باید دورکاری کنند.
رییس مرکز اورژانس تهران گفت: باید ۵۴ پد داشته باشیم، البته برخی مشکل ها وجود دارد و در برخی نقاط آنقدر تراکم بالاست که باید جانمایی مجددی انجام شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در سال گذشته ۳۱ هزار و ۱۰۸ واحد پلاکت آفرزیس در مراکز درمانی توزیع شده است و هم اکنون ۱۷ درصد پلاکت مورد نیاز مراکز درمانی کشور با اهدای مستقیم و به روش آفرزیس تولید می‌شود.

رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

مردم نگران تامین واکسن آنفلوآنزا نباشند

رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «هیچ نگرانی از بابت تامین واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد» گفت: با توجه به شیوع کرونا و درخواست بیشتر مردم برای استفاده از واکسن آنفلوآنزا امسال مقدار زیادی واکسن تدارک دیده شده است.

رییس جمهوری با تاکید بر این که کشور به مساله آینده جوانان توجه دارد، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهم در برابر شبهه‌افکنی‌ها تسلیم نشوند و کاملا هوشیار باشند و بدانند هم وزارت بهداشت و درمان و هم وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی همه توان خود را به کار گرفته‌اند.
آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران؛

کرونا جان 127 ایرانی را گرفت/ تاکنون 22 هزار و 669 نفر در کشور جان باخته اند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است.
وضعیت بررسی آب آلوده شیخ صله؛

بررسی ها همچنان در روستای شیخ صله ادامه دارد

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: منبع تامین آب در پایین دست چاه‌هک‌های جذبی فاضلاب قرار گرفته و منابع آلوده کننده منبع آب را تهدید می‌کند البته آب و فاضلاب منبع آب را لایه‌روبی کرده است.
افتتاح تخت بیمارستانی توسط وزیر بهداشت در فارس؛

افتتاح ۵۳ واحد بهداشتی و درمانی توسط وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز ۵۳ مرکز بهداشتی، درمانی را در استان های خوزستان و فارس افتتاح کرد و گفت: امسال برای اولین بار در تاریخ ایران ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را افتتاح می کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در ۱۰ سال آینده برای آمادگی در مقابل سوانح و بحران‌ها و پاسخگویی به آنها به ۱۲۰۰ پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور نیاز است.