احتمال اوج گیری مجدد کرونا در ژاپن

متخصصان بهداشت عمومی در ژاپن با اشاره به برگزاری بازی‌های المپیک در این کشور عنوان کردند: این امر باعث عادی انگاری مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده و خطر اوج گیری مجدد کرونا را افزایش می‌دهد.
تصویر احتمال اوج گیری مجدد کرونا در ژاپن

به گزارش سایت خبری پرسون، مشاور ارشد پزشکی ژاپن، امروز (چهارشنبه) توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک را به دلیل شرکت در مراسم افتتاحیه پارالمپیک که روز گذشته در توکیو برگزار شد در شرایطی مورد انتقاد قرار داد که کشورش در حال افزایش محدودیت های کرونایی برای مهار کووید ۱۹ است.

مقامات ژاپن قرار است امروز محدودیت های کرونایی را در هشت استان دیگر نیز اعمال کنند که تقریباً در مجموع ۸۰ درصد از کل جمعیت این کشور را شامل می شود.

دکتر شیگرو اومی، ایمونولوژیست و رئیس هیات مشورتی دولت ژاپن در مورد کرونا ویروس گفت: بارها و بارها گفته بودیم که المپیک چه پیامی برای عموم مردم خواهد فرستاد؟

وی اضافه کرد: ما از مردم می خواهیم که بیشتر در خانه کار کنند، اگر باخ نیاز به سخنرانی (برای پارالمپیک) دارد، چرا نتوانست این کار را از راه دور انجام دهد؟

این در حالی است که متخصصان بهداشتی و سلامت عمومی با برگزاری بازی های ۲۰۲۰ مخالفت کرده بودند و هشدار دادند که این بازی ها باعث گسترش و اوج گیری مجدد کووید ۱۹ در این کشور خواهند شد زیرا مردم میزبانی بازی ها را به عنوان نشانه ای برای انجام فعالیتهای عادی می پندارند و توجه کمتری نسبت به رعایت موارد پیشگیرانه و بهداشتی کرونایی خواهند داشت.

ماه ها محدودیت‌های کرونایی در توکیو، پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن باعث کاهش تعداد مبتلایان و بستری شدگان نشده و بر اساس داده های آماری حدود ۹۰ درصد از تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان های توکیو اشغال هستند و این در حالی است ‌که با پر شدن ظرفیت تخت های بیمارستانی، بسیاری از مردم مجبور شده اند در خانه بهبود پیدا کنند و برخی از آنها نیز به همین دلیل جان خود را از دست می دهند.

دولت ژاپن، روز سه شنبه ۲۱ هزار و ۵۶۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ و ۳۰ مورد فوتی را گزارش کرد. میزان مرگ و میر موردی ژاپن ۱.۲ درصد کمتر از ایالات متحده و بریتانیا است و همچنین بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، مرگ و میر در ماه اوت (ماه جاری میلادی) افزایش یافته است هرچند این تعداد پایین تر از موارد فوتی در ابتدای امسال است.

منبع: ایسنا

334513