بازی با جان مردم کافی است!

واکسنی که تزریقش به بهانه‌های گوناگون به تاخیر افتاد، کشور را درگیر پرتاب از یک جهش به جهش دیگری کرده است. پرتاب‌شدنی با فاصله‌های اندک که خانواده‌های بسیاری را درگیر و داغدار کرده است.
تصویر بازی با جان مردم کافی است!

به گزارش سایت خبری پرسون، محدثه کاظمی نوشت: در این برهه از زمان و با توجه به سونامی کرونا و رکورد زدن مرگ و میر روزانه، اینکه مقصر یا مقصران اوضاع وخیم امروز چه فرد یا افرادی بوده‌اند، به هیچ‌وجه درمانگر نخواهد بود و مویه کردن بر دیروز نتیجه‌ای نخواهد داشت پس باید به امروز و فردا فکر کرد و دقایق و شاید ثانیه‌های ارزشمند را تلف نکرده و به عبارتی با جان مردم بازی نکرد! وقتی تعطیلی‌های ناقص و بدون حمایت یک یا دوهفته‌ای، محدودیت مشاغل، ممنوعیت‌های تردد و انواع جریمه‌ها که چون التیام‌بخشی ضعیف و موقت عمل می‌کنند، نمی‌توانند مشکل را حل کنند پس باید این طرح‌های تکراری و الگوهای شکست‌خورده با راه‌حل‌های کارگشا و اساسی جایگزین شوند.

وقتی تولید داخلی واکسن فارغ از در نظرگرفتن زیرساخت‌های لازم و مورد نیاز و با صرف هزینه‌های هنگفت میلیارد دلاری به میزان مطلوب تولید دست نمی‌یابد و تنها اندر خم کوچه افزایش انواع رنگارنگ واکسن بدون هیچ پشتوانه تامین می‌ماند، به نظر می‌رسد اولین کار باید کمتر حرف زدن و بیشتر عمل کردن باشد، مهم‌ترین وجه قضیه برای پیشبرد این امر آن است که در وهله اول خیلی سریع دلایل این شکست و بند و گیر‌های آن شناسایی و یک برنامه روشن و شفاف ترسیم شود و بر مبنای آن اقدامات بعدی صورت بگیرد و به جای این همه وعده‌های جورواجور، مدیریت از آنهایی که با ناتوانی وضع را به اینجا رسانده‌اند گرفته شده و به دست یک گروه کارساز، دلسوز، مدیر و مدبر سپرده شود که امید است در دولت سیزدهم این اتفاق به وقوع بپیوندد.

در گام بعد واردات واکسن در اولویت قرار بگیرد! هزینه‌ای که صرف داروها برای درمان کرونا شده و همچنان نیز می‌شود اگر صرف واردات واکسن می‌شد، امروز در جایگاه فعلی نبودیم و آمارها دستخوش تغییرات زیادی می‌شد! امروز باید به هر نحوی از مزیت زندگی در دهکده جهانی بهره حداکثری را برد و نیم‌نگاهی به کشورهای موفق در کنترل کرونا انداخت و از تجارب آنها و اینکه چه کرده‌اند تا به این مهار رسیده‌اند استفاده کرد و حتی واردات واکسن‌های آنها را نیز مد نظر قرار داد، قهر با دنیای بیرون زمانی کارساز خواهد بود که توانایی این جدایی ممکن باشد در غیر این‌صورت جز پیامدهای ناگوار اقتصادی، اجتماعی و ... در داخل کشور چیزی را در پی نخواهد داشت! اگرچه انتظار نمی‌رود با واکسینه شدن حداکثری هیچ مرگی بر اثر کرونا صورت نگیرد اما می‌توان انتظار داشت که میزان ابتلا و در نتیجه مرگ و میر به میزان قابل توجهی کاهش یابد و زندگی کمابیش به روال سابق بازگردد.

انستیتو کخ که مسوول آمار روزانه بیماران درگیر با کرونا در کشور آلمان است اعلام کرد ۸۷ درصد کسانی که ظرف هفته گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند افرادی هستند که از زدن واکسن شانه خالی کرده بودند، این آمار به خوبی اهمیت واکسیناسیون را می‌رساند، پس لازم است مسوولان نیز بپذیرند که در وضعیت کنونی تنها در سایه یک واکسیناسیون فراگیر و همگانی موفق خواهند شد جلوی گسترش این اپیدمی ویرانگر را بگیرند! و در پایان باید گفت در این میان هشتک‌هایی با عنوان واکسن- نمی زنیم یا نه- به-واکسن و ارایه اعداد و ارقام اشتباه تنها فاجعه را عمیق‌تر و رسیدن به نقطه امن را نیازمند به بازه زمانی بیشتری خواهد نمود!

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: اعتماد


برای شناختن ۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی، خبر مرتبط با آن را مطالعه کنید

333863