بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یک مشاور تغذیه، با اشاره به نحوه اصلاح برنامه غذایی افراد دیابتی، به ارائه توصیه‌هایی برای بهره مندی از رژیم غذایی مناسب و کاهش قند خون پرداخت.

انتقاد وزیر بهداشت به روند تحقیقات نظام سلامت در کشور:

تحقیقات یک کشور باید گره‌ای را از مشکلات نظام باز کند

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: تحقیقات یک کشور که از منابع عمومی استفاده می‌کند، باید بتواند گره ای از مشکلات نظام ارائه خدمت را بگشاید؛ درغیر این صورت، به معنای دورریختن منابع است.
معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

اجرای طرح مبارزه با کرونا نیازمند همکاری مردم است

اگر مشاغل و ادارات حتی صد در صد تعطیل باشند ولی مردم مسافرت‌ها و دورهمی‌های خود را تعطیل نکنند، از تأثیرات طرح مبارزه با کرونا و محدودیت‌ها کاسته خواهد شد.
طی اطلاعیه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا؛

کلیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اعلام شد

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در نخستین اطلاعیه خود کلیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور را اعلام کرد که براساس آن مشاغل گروه یک در هیچ‌یک از وضعیت سه گانه تعطیل نمی‌شوند.
دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا ضمن تشریح جزییات روند صدور مجوز کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا، گفت: ما اگر بخواهیم قول واکسیناسیون جمعی را به مردم کشورمان بدهیم احتمالا مهر ماه سال ۱۴۰۰ است.

رئیس‌جمهور گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا جلسات بالای ۱۵ نفر نباید در شرایط قرمز برگزار شود و این دستورالعملی است که در قرارگاه مرکزی مورد نظر قرار گرفته و جزو مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی است و به‌عنوان قانون لازم الاجرا است.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی که بیانگر حجم عظیمی از مسافران در جاده‌های منتهی به شمال کشور بود، گفت: دیشب مردم در سفر به شمال حماسه آفریدند، تصور نمی‌کردیم تا این اندازه برای رفتن به سفر قبل از آغاز محدودیت‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: واحدهای تولیدی این استان در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی‌، مشمول محدودیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا از اول آذرماه نیست.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفتگو با پرسون:

دسترسی به واکسن ایرانی کرونا تا مهر 1400

با توجه به مراحل تولید واکسن و روند تولید واکسن‎های ایرانی احتمالاً تا پایان سال جاری، فازهای انسانی کاملاً شروع شود و براساس پیش‌بینی‌ها تا شهریور یا مهر سال آینده واکسن ایران در دسترس قرار بگیرد.
عضو کمیته ملی مقابله با کرونا خبر داد:

توزیع واکسن کرونا تولید داخل تا اوایل سال جدید یا زودتر

مینو محرز در واکنش به نگرانی‌های مردم در زمینه دسترسی به واکسن کرونا گفت: در کشور ما دانشمندان بر روی واکسن کرونا فعالیت کرده و تا اوایل سال جدید و شاید هم زودتر واکسن کرونای تولید داخل توزیع می‌شود.
معاون اول رییس جمهوری گفت: اگر واکسن کرونا در دنیا تولید شود با تمام توان برای خرید آن اقدام می‌کنیم. منابع لازم وجود دارد و با وجود همه محدودیت‌ها پول آن را برای خرید تهیه خواهیم کرد و نمی‌گذاریم بگویند واکسن کرونا در جایی تولید شده و مردم ایران به خاطر مسائل مالی به آن دسترسی ندارند.
رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در گفت‌ وگوی تلویزیونی با اشاره به وضعیت داروخانه‌های هلال احمر اظهار کرد: سبد دارویی در داروخانه‌های هلال احمر کامل‌تر از سایر داروخانه هاست، هلال احمر هم مثل سایر داروخانه‌ها در تماس با شرکت‌های پخش دارویی است و سهمیه دارویی هم زیر نظر سازمان غذا و دارو است.