بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز هیات رئیسه درباره شرایط جدید تصمیم قطعی نگرفته است، گفت: جلسات علنی مجلس شورای اسلامی هفته آینده برگزار می‌شود.
یادداشت/ در نگاه مدیران اجرایی، توسعه یعنی پیشرفت همه جانبه؛ اما واقعاً توسعه یعنی همه چیز پیشرفت کند؟ آن وقت از کجا به فهمیم که توسعه اتفاق افتاده است؟ وقتی دقیقاً نمی دانیم بعد از این که توسعه کامل و همه جانبه اتفاق بیفتد قرار است ما چطور و چگونه باشیم و چه تغییراتی در زندگی ما بیفتد یعنی یک جای کار می لنگد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

قرار گرفتن 8 واکسن ایرانی در فهرست کاندیداهای سازمان بهداشت جهانی

8 واکسن ایرانی در فهرست سازمان بهداشت جهانی به عنوان کاندیداهای واکسن کووید 19 قرار گرفته‌اند و ۸ واکسن ایرانی دیگر نیز در آستانه ورود به این فهرست هستند. این واکسن ها نیازمند ورود به فاز مطالعات بالینی هستند و برای دو مورد، مطالعات بالینی و انسانی طراحی شده است که در آستانه صدور مجوز از کمیته اخلاق برای شروع مطالعات انسانی هستند و پس از انجام مطالعات انسانی و تأیید نهایی توسط سازمان غذا و دارو، به تولید انبوه خواهند رسید و در اختیار هموطنان عزیزمان قرار خواهند گرفت.
بیشترشان بیکار نشسته‌اند، با تلفن صحبت می‌کنند یا صندلی‌شان را جلوی مغازه گذاشته‌اند و منتظر مشتری‌اند. حالا که قیمت دلار مثل نوار قلب بالا و پایین می‌شود و کار آنها هم مستقیم به دلار وصل است، کار و بارشان از سکه افتاده است.
رییس جمهوری با بیان اینکه سیاسیون و صاحبان تریبون‌ها عرصه مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم را به میدان کشکمش‌های سیاسی تبدیل نکنند، گفت: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در مسیر خدمت به سلامت مردم، اجازه نداده‌اند این کشمکش‌ها و حاشیه پردازی‌ها مسیر خدمت را مختل کند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

باز هم رکورد شکنی با فوت ۴۸۶ بیمار

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۴۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسید.

رئیس انجمن متخصصان داخلی:

کرونا تاکنون 200 بار «جهش» داده شده است

رئیس انجمن متخصصان داخلی با بیان اینکه اکنون بیشتر کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند به صورت خانوادگی است؛ در حالی که شش ماه پیش بیماری تک گیر بود،گفت:این به علت جهش ویروس است؛ چراکه تاکنون کرونا 200 بار جهش پیدا کرده است .

رئیس جمهور، در بیانه ای خطاب به ملت ایران و با یک دستورالعمل هشت ماده ای به دستگاه‌ها و نهادهای مسوول، تاکید کرد که در این شرایط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است.
آخرین خبرها از واکسن کووید19 در ایران؛

چه کسانی برای دریافت واکسن ایرانی کرونا انتخاب می‌شوند؟

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره اینکه یکی از واکسن‌های ایرانی کرونا موفق به دریافت کد اخلاق شده است، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه آزمایشات انسانی واکسن‌های ایرانی کرونا توضیح داد.

وزیر بهداشت درباره ضرورت اعمال محدودیت های جدید جهت مقابله با کرونا گفت: اجرای محدودیتها از اول آذرماه، گرچه دیر است اما مغتنم است که این وضعیت اورژانسی را هرچه زودتر دریابیم. اگر قرار است محدودیت ها درست اجراشود اما با تاخیر، ما ترجیح می‌دهیم تا اینکه با عجله و شکسته و نیم‌بند اجرا شود.
خرید ارزان در روزهای کرونایی به بهای جان!

حراج مرگ در "فروش‌های ویژه"

کفش نو، کیف نو، لباس نو و... می‌خریم، به گُمان‌ ارزان هم می‌خریم تا بپوشیم برای سفر و مهمانی؛ کدام مهمانی آن هم در این وضعیت؟ دنیای باقی؟...