بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

دبیر انجمن صنایع سلولزی بهداشتی خبر داد:

کاهش 30 درصدی قیمت پوشک بچه

دبیر انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران از کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قیمت پوشک بچه خبر داد و گفت: هیچ کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود و اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای سایزهای مختلف پوشک بچه را در قفسه‌ها دارند.
واکسن مدرنا به عنوان یک پیشرفت بزرگ پزشکی شناخته شده و ۹۴ درصد موثر ارزیابی شده است. به گفته شرکت داروسازی مدرنا هیچ یک از هزاران نفری که این واکسن را زده‌اند، علائم شدید کرونا را ندارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به وجود دارو برای بیماری کرونا در بیمارستان‌ها تاکید کرد: اگر بیمارستانی، بیماری را برای تهیه داروی کرونا به بیرون بفرستد، تخلف کرده است و ما پیگیری خواهیم کرد.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

تهران در شرایط نارنجی/ ورود به کانال 300 نفر فوتی در روز

رییس جمهور گفت: ما به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰ نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اعمال محدودیت‌ها توانستیم از بیش از ۳۰ هزار مورد بستری و ۴۶۲۱ مرگ به علت کرونا، کم کنیم و امیدواریم این مسیر را به سمت مرگ‌های دو رقمی و تک رقمی ادامه بدهیم.
یادداشت/ اهدای خون و فرآورده های خونی در این روزها که همه‌گیری کرونا جوامع را تهدید می کند با وجود شرایط خاص یکی از نشانه های انسان دوستی است که خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز سازمان انتقال خون این اطمینان خاطر را بوجود آورده که اهدای خون موجب آلودگی به ویروس کووید ۱۹ نخواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۵۸ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید.
فشار خون بالا یکی از بیماری های رایج میان انسان ها است که حدودا نیمی از بزرگسالان را درگیر خود کرده است. فشارخون بالا را می توان یکی از اصلی ترین دلایل بیماری های قلبی دانست.


فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت گفت: شرایط تهران هنوز شکننده و ناپایدار است و بازگشایی‌های شتابزده می‌تواند باعث افزایش شیوع بیماری و تکرار تجربه تلخ اردیبهشت ماه شود.
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: آمار مبتلایان و ورودی بیمارستان‌ها پایین آمده است، اما این شرایط شکننده است و پایدار نیست؛ باید محدودیت‌ها حداقل تا ۲ هفته دیگر ادامه یابد تا تاثیرگذار باشد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۳۶۲ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۳۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

عضو سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی در گفتگو با پرسون:

درخشش نظام دارویی ایران در اوج تحریم‌ها

امروز با افتخار می‌توانیم ۹۷ درصد داروی تمام شده کشور را تولید و تأمین کنیم که افتخار بسیار بزرگی است و افتخارآمیزتر این‌که تقریباً ۱۰۰ درصد حوزه بسته‌بندی دارویی که حوزه فناوری پیچیده‌ای است  و 70 درصد ماده مؤثره مورد نیاز کشور را در ایران تولید می‌کنیم.