بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

تزریق نخستین واکسن ایرانی کرونا از اول دی

معاون وزیر بهداشت گفت: نگرانی چندانی بابت شیوع آنفلوآنزا در کشورنداریم، واکسن بیماری پیش از این در مهرماه به کسانی مثل بیماران صعب‌العلاج و زنان باردار به صورت رایگان تزریق شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظلمی که در این سال‌ها به واسطه انواع تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ملت ایران رفته پس از واقعه کربلا بی‌نظیر است.

سردی پا اغلب به دلیل هوای سرد ایجاد می شود و به راحتی می توانید آن را برطرف کنید، اما اگر به شکلی شدید به این عارضه دچار می شوید ممکن است با یک بیماری خاص درگیر باشید.
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸۲۰۱ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این میان، یک هزار و ۲۸۶ در مراکز درمانی و بیمارستانها بستری شدند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تبا بیان اینکه برای تامین داروهای شیمی درمانی و آنفولانزا هم با مشکلات بسیاری روبرو هستیم، اظهار داشت:م تاسفانه امکان واردات در سریع‌ترین زمان ممکن را نداریم. بنابراین نباید با چشم دوختن به واردات، تولید داخل را متوقف کنیم.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر واکسن‌های توزیع شده در شبکه بهداشتی کشور برای گروه‌های پر خطر، ۶۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای وارداتی با ارز نیمایی در شبکه داروخانه های کشور توزیع شد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۲۳۲ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور افزایش یافت و تعداد فوتی‌ها ۲۳۲ نفر اعلام شد.
شرکت داروسازی آمریکایی فایزر و شریک آلمانی اش بایو ان تک از به سرقت رفتن اسناد مربوط به ساخت واکسن کووید ۱۹ این شرکتها در جریان یک حمله سایبری به رگولاتوری دارویی اروپا خبر دادند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی نسبت به افزایش عارضه سر به جلو، گردن درد و مشکلات اسکلتی در دانش آموزان و کارمندانی که در دوران کرونا در خانه بدون داشتن صندلی استاندارد به حالت لمیده کار و مطالعه می کنند، هشدار داد.

معاون اول رییس‌جمهوری تامین واکسن کرونا را از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور خواند و گفت: با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، دولت تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود را برای رفع نیازهای مردم به‌کار گرفته و از هیچ اقدامی دریغ نخواهدکرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم شب یلدای امسال را در وضعیت کرونایی مانند یک بمب خطرناک دانست که می تواند وضعیت کنترل شده کرونا را در استان با چالش جدیدی مواجه کند.
وزیر بهداشت گفت: با دستور صریح رئیس جمهور بحث تامین واکسن از خارج از کشور علی رغم تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود و گره‌های واردات آن گشوده می‌شود و به زودی واکسن های وارداتی برای گروه‌های آسیب‌پذیر وارد خواهد شد