بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با پرسون:

تعامل مردم اصلی‌ترین رکن موفقیت اعمال محدودیت‌ها

در تأثیرگذاری طرح محدودیت‌های کرونایی حرف اصلی را مردم می‌زنند یعنی اگر مردم با طرح اعمال محدودیت‎ها همراهی نکنند، هیچ اتفاقی نخواهد ‌افتاد و هیچ تأثیر مثبتی را مشاهده نخواهیم کرد اما اگر مردم سعی کنند حتی‌الامکان در خانه بمانند و از دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی به شدت اجتناب کنند، در آینده نزدیک شاهد سیر نزولی ابتلا به بیماری خواهیم بود.
«آسترازنکا» امروز (دوشنبه) اعلام کرد واکسن کرونایی که به‌صورت مشترک با دانشگاه آکسفورد ساخته ‌است تا ۷۰ درصد در پیشگیری از بیماری مؤثر است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغی به معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به افزایش انجام تولدهای تقویمی به روش سزارین در طی چند سال گذشته، این موضوع را برخلاف برنامه ها و سیاست های اجرایی وزارت بهداشت در حوزه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین های الکتیو دانست.

مدیر گروه تحقیقات ویروس‌شناسی انستیتو پاستور با حضور در وبینار ایرنا اعلام کرد: ایران با تکیه بر دانش و تجربه طولانی خود در ساخت واکسن، در زمینه تولید واکسن کووید-۱۹ به دستاوردهای خوبی رسیده است و به احتمال قوی، واکسن ایرانی کرونا تا تابستان سال آینده وارد بازار می شود.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از توزیع کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌ژن ویروس کووید-۱۹ از امروز خبر داد و گفت: این تست برای مراجعینی است که برای گرفتن مراقبت به  مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید-۱۹ مراجعه می‌کنند.

معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

همکاری مردم شرط موفقیت طرح محدودیت‌های کرونایی

در صورت عدم همکاری مردم یا همکاری متوسط و کم مردم قاعدتاً روند صعودی خواهد بود و همانطور که وزیر محترم بهداشت اشاره کردند حتی ممکن است ارقام 4 رقمی را در صورت عدم همکاری مردم تجربه کنیم ولی ما امیدواریم با تعطیلاتی که دولت اعمال کرده است و با همکاری مردم شاهد کاهش بیماری از ماه آینده باشیم.
استفان بانسل، مدیرعامل شرکت مدرنا (Moderna) گفت: قیمت واکسن این شرکت کمتر از هزینه تولید واقعی آن است اما شرکت علاقه‌ای به "سود حداکثری" ندارد.
مقامات بهداشت ایالات متحده آمریکا روز شنبه با صدور مجوز «استفاده اضطراری» از یک داروی آنتی بادی (پادتن) که به تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با کووید۱۹ کمک می‌کند، موافقت کردند. این همان داروی تجربی است که برای درمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در زمان ابتلای او به کرونا استفاده شده بود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران:

ارائه‌ خدمت موثر و تخصصی، نیازمند دقت و توجه است

حجت الاسلام سهرابی با تأکید بر شناخت زیست‌ بوم‌هایی که نیروهای جهادی وارد آن می‌شوند ادامه داد: برای اینکه بتوانیم خدمت مؤثری داشته باشیم نیاز به توجه و دقت بیشتری داریم و صرف ورود ما با هدف کمک به یک عرصه همه مسائل را حل نمی‌کند.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به استان‌هایی که بیشترین میزان بروز مرگ و میر کرونایی را داشتند، گفت: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت عزم ملی برای مبارزه با بیماری هستیم.
محدودیت های کرونایی جواب داد؛

آمار تلفات در ۴۳ شهرستان کاهش یافت

بررسی ها و آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد محدودیت هایی که در ۴۳ شهرستان بحرانی ناشی از شیوع کرونا از پنجم آبان ماه اعمال شده بود، موثر بوده و اکنون روند بستری مبتلایان به کرونا در این شهرستان‌ها نزولی شده است.

صبح جمعه، "جرالدو ریورا" مجری و روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکا در شبکه فاکس نیوز با طرح این پیشنهاد که واکسن کووید ۱۹ به نام رئیس‌جمهوری امریکا نامیده شود، باعث شگفتی میزبانان برنامه شد.