رویدادهای اجتماعی در هفته ای که گذشت؛

جامعه در انتظار کنج آرام اخبار

هفته ای که گذشت فضای مجازی و واقعی کشورمان، آرام تر از هفته قبل تر خود بوده است. هضم خبرهای ناگواری هراز گاه از راه می رسند در هفته ای که از سرگذراندیم آرام تربوده است. جامعه در انتظار است که وادی خبرهای ناگوار به سر رسیده و جولان خبرهای خوش از همه سو آغاز شود.
تصویر جامعه در انتظار کنج آرام اخبار

به گزارش سایت خبری پرسون، ویروس کرونا همچنان جولان می دهد و سویه دلتا هنوز نرفته، بیم و تشویش های آمدن لامبدای کرونا، در رسانه ها خودنمایی می کند.

موضوع کرونا و تهیه و توزیع واکسن، از دغدغه های اصلی جامعه ماست. خبر درگذشت دو ژاپنی که بعد از تزریق واکسن مدرنا، جان باختند در ایران هم بازتاب های گوناگونی داشت. عده ای از اقدامات دولتمردان از مانع شدن ورود واکسن فایزر و مدرنا تقدیر کردند و عده ای هم در مقابل، گفتند که «چه فرقی می کند با کرونا بمیریم یا واکسن کرونا؛ و ظاهرا که واکسن مدرنا کشته کمتری رو دست گذاشته است.»

صف های طولانی ایجاد شده برای تزریق واکسن و تاریخ های معین شده به تعویق افتاده، برای منتظران تزریقش هنوز از رونق خبرها نیفتاده است و تعداد بالای فوتی های این ویروس کشنده، مردم را در تلاطم دارو و بیمارستان ، همچنان نگه داشته است.

*دولت جدید- کابینه جدید

با آمدن دولت سیزدهم کابینه جدید هم معرفی شد. هفته ای که سپری شد در آشنایی مردم با وزرای تایید صلاحیت شده از سوی مجلس گذشت که همچنان در حال ادامه می باشد.

با آمدن وزرای جدید در کابینه، واکنش های مردم هم کم کم قابل مشاهده شد. عده ای در فضای مجازی و در رسانه ها از نا آشنایی مردم با وزرا صحبت کردند و اینکه رییس جمهور قرار بود از مردم در خصوص انتخاب وزرایش نظرخواهی کند و عده ای هم این طور بیان کردند که وزرای فعلی، اغلب برای عامه مردم ناآشنا و معرفی نشده هستند و از این رو مردم هم نمی توانند در موردشان بحث یا نظری دهند و منتظرند تا وزرا کارهای اجراییشان را شروع کنند تا نتیجه آن در جامعه قابل مشاهده شود.

*عنابستانی و سرباز راهور

خبر بخشیده شدن نماینده سبزوار که به دلیل سیلی زدن به صورت سرباز راهوری که مانع ورود غیرمجازش به طرح ترافیک شد بازتاب های زیادی در بین مردم داشت. ظاهرا بخشی از جامعه با وجود عذرخواهی های چندباره علی اصغر عنابستانی، هنوز از نحوه رفتارش با سرباز راهور و نحوه عذرخواستنش از سرباز و همچنین از مردم، ناراضی بودند و منتظر مانده بودند تا واکنش مجلس و دستگاه قضایی را با این نماینده مجلس،مشاهده کنند.

مثل هر اتفاقی، این خبر هم راضی و ناراضی های خود را در جامعه داشت. عده ای تنها خواهان محاکمه این نماینده مجلس بودند. تا درسی شود برای سایر مسئولین و نماینده های مردم تا در مواجهه با مقررات، از منافع شغلی- سمتی خود بهره نبرند و همانند دیگر مردم یکسان در مقابل قانون ظاهر شوند.

*بازآفرینی غرور با پارالمپیکی های قهرمان

امروز جمعه دهمین روز از حضور ورزشکاران پارالمپیکی ایران در توکیوست. با وجودی که هموطنانمان از تیم المپیکی ایران در المپیک 2020 توکیو، انتظار مدال آوری های بیشتر و رنگارنگ تری را داشتند اما نتیجه آن طور که مسئولین ورزشی ایران می خواستند نصیب کشورمان نشد.

سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، ورزشکاران معلول ایران ، سختی های زیادی را متحمل شدند که ظرف ده ماه گذشته با کوشش و تلاش خود و کمیته ملی المپیک به حدی از توانایی برسند که در بازی های پارالمپیک توکیو 2020 خوش بدرخشند. درخشش ورزشکاران معلول ملی پوش کشورمان، بازتاب زیادی در رسانه ملی و رسانه های مکتوب و مجازی داشته است تا آنجا که هفته گذشته را با طعم شیرین موفقیت و پیروزی برای ملت سرافراز ایران همراه ساخت.

رقابت ملی‌پوشان ایران در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ از روز پنج شنبه ۴ شهریور ماه آغاز و تا ۱۳ شهریورماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

336805