بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت گفت: با دستور صریح رئیس جمهور بحث تامین واکسن از خارج از کشور علی رغم تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود و گره‌های واردات آن گشوده می‌شود و به زودی واکسن های وارداتی برای گروه‌های آسیب‌پذیر وارد خواهد شد
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۲۹۵ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۲۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک توسط تمام گروه‌های سنی، شرایط استفاده از ماسک توسط کودکان را توضیح داد.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: جوانان ایرانی که در حال ساخت واکسن ایرانی کرونا هستند یا افرادی که کیت تشخیصی ایرانی را تولید کردند، فارغ التحصیلان دانشگاه های خوب کشور هستند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر پیش خرید واکسن از مجموعه کوواکس سازمان بهداشت جهانی که توافقنامه آن امضا شده، مذاکرات مختلف برای پیش خرید حدود ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا از چهار کشور تولید کننده واکسن در حال انجام است.

یک دانشجوی آمریکایی، حسگری مبتنی بر کاغذ ابداع کرده است که می‌تواند به تشخیص ساده و کم‌هزینه کووید-۱۹ کمک کند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

شناسایی ۱۱ هزار بیمار جدید در یک شبانه روز

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی از دیروز تا امروز، ۱۱ هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه افراد دارای معلولیت باید از تمامی حقوق انسانی و قانونی برخوردار باشند، گفت: توانمندی افراد دارای معلولیت می‌تواند در خدمت توسعه و پیشرفت کشور قرار گیرد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

شناسایی ۱۰۸۲۷ بیمار جدید

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.

عاون اول رییس جمهوری با تاکید بر پیگیری جدی برای تامین کالاهای اساسی و دارو برای سه ماه پایانی سال، گفت: با دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰تومانی که کالا وارد نکردند، برخورد جدی می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: در چهار قلم کالای مهم مربوط به تجهیزات مبارزه با کرونا که وزارت صمت مسؤول بوده، به تولیدات خوبی رسیده‌ایم.