بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی در شبانه روز گذشته ۵ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: همه مسافرانی که از اروپا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می شوند، ضروری است علاوه بر تست مجدد در مبادی ورودی، به مدت مناسب و منطبق با پروتکلهای مربوطه در محل سکونت به صورت قرنطینه به سر برند.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۲ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۶ هزار و ۱۰۰ نفر رسید.

رییس جمهوری از تصویب وضعیت جدید آبی برای شهرهای کشور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز دولت، شهرهایی که تعداد کرونای مثبت آن دو در صدهزار بوده و شرایط کرونا در آنها نزولی باشد، آبی خواهند بود. در این شهرها همه کسب وکارها فعالیت خواهند کرد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بروز و فوتی ناشی از کووید۱۹ در کشور را تشریح کرد و از افزایش شمار شهرهای در وضعیت قرمز بیماری به هفت شهر و همچنین قرار گرفتن ۱۹۲ شهر در وضعیت آبی این بیماری خبر داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در گفتگو با پرسون:

چند قدم تا تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا را فراهم کرده است و همانطور که آقای دکتر مخبر ریاست محترم ستاد اعلام کردند، طی 40 روز آینده فاز اول تولید واکسن به اتمام می‌رسد و کارخانه تولید واکسن نیز با ظرفیت یک و نیم میلیون دوز در ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در عرض 6 ماه این ظرفیت به ۱۲ میلیون دوز خواهد رسید.
نماینده ویژه مجلس در کمیته واکسن وزارت بهداشت، عنوان کرد: اصلا جای نگرانی برای اشباع بازار تولید واکسن وجود ندارد و ما برای اطمینان به همه شرکت‌های فعال تولید واکسن و توجه به بازار منطقه نیاز داریم.
کلینیک های سرپایی ترک اعتیاد که بدون حضور پزشک و روانپزشک بیماران خود را به سمت مصرف بیشتر مواد شبه مخدر نگهدارنده ای چون «متادون»، سوق داده اند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه واکسن کرونا در ناصرخسرو وجود خارجی ندارد، گفت: مردم فریب افراد سودجو را نخورند.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه کرونای انگلیسی علائم خاصی ندارد، گفت: تغییر در ویروس باعث شده که وقتی ویروس وارد حلق و ریه می شود سرعت تقسیم زیاد شود؛ در نتیجه امکان انتقال را بیشتر می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با گفت وگو با پرسون:

کمبود کلسیم می تواند علت‌ پوسیدگی دندان باشد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کمبود کلسیم را یکی دیگر از علت‌های پوسیدگی دندان برشمرد و گفت: افرادی که از کمبود کلسیم رنج می برند در معرض پوسیدگی دندان هستند.

ربیعی با بیان اینکه ویروس انگلیسی به کشورهای همسایه ما شیوع پیدا کرده است، گفت: در تلاش هستیم مبادی خروجی و ورودی کشور را کنترل کنیم، چون ما تنوع قومی و منطقه ای زیادی در کشور داریم امکان جهش ویروس انگلیسی وجود دارد، بنابراین باید مراقب باشیم.